דני איילון, תורכים, המרחב כאן

  זה קרה אתמול. סגן שר החוץ של ישראל הזמין את השגריר התורכי. הושיב אותו על כיסא נמוך, שם דגלי ישראל על השולחן, לא כפי שנהוג, ושפך את חמתו וקללותיו על השגריר. כדי להראות לתורכי מהו חוסן לאומי, הוא גם דאג שלא תהיה צלחת של בייגלה על השולחן.
מעניין, אך הקטסטרופה של ליברמן כשר החוץ (לאן הוא נעלם, תודה לאל) מתגמדת מול אותו גמד פוליטי שמנסה להצית את האזור הכי רגיש במזרח התיכון.
כמו שחזירים גדלים פה מטר אחד מעל האדמה, גם כולנו כך. לא באמת נמצאים במזרח התיכון, גופינו הרופס כאן, אך ליבנו ותקוותנו רחוק רחוק באירופה המערבית ובאמריקה. ארץ מכורתו של אף אחד.
חיים רוזן כתב על השפה העברית, עינינו הפכה לאלפינו, חיתינו לכפינו. השפה הולכת לכיוון ההודו-אירופי. האוכל פה מזמן מושפע בעיקר ממה שקורה בעולם, רק לא מכאן. שלא לדבר על ההתנהגות הפוליטית.
ממה שנראה מכאן כחוסר יכולת תאורטית להגיע לשלום אזורי, תורכיה הייתה היחידה שעוד הצלחנו לדבר אתה. יותר נכון עם הצבא ועם האינטרסים הזמניים שלו.
האוכל התורכי, החמימות המפורסמת, כל אלו משכו את עמישראל לדילים הקורצים באנטליה ואיסטנבול והציבו לנו את המראה היחידה במרחב הקרוב אלינו. השלום עם ירדן ומצרים לעולם לא יהיה כזה, זה ברור לכולנו.
וכך, המדינה היחידה במרחב שקורצת לישראלים, גם היא הולכת ומתרחקת. זה יכול לקרות בגלל לחץ של השכנות הידידותיות שלה (סוריה למשל) או בגלל לחצים אחרים.
מה שכן, ישראל עושה הכל, כדי להתרחק מהצד השני.
אני אוחז אינטרס אישי בקשרים עם תורכיה, בגלל פרויקט אוכל שאני מריץ. אך מלבד כך, כשראיתי בתכנית הבוקר של ערוץ עשר, את אחד המנחים, עוטה על עצמו הבעה אידיוטית ושולח באסטיונר משוק הכרמל לצאת ולהפגין מול שגרירות תורכיה, הבנתי ששום דבר טוב לא יצא מזה. עומד השגריר התורכי בחלונו ורואה מצלמות וניסיונות אימבצילים להפריע לו, ממסדיים כמעט. צלחת הבייגלה של איילון משלימה לו את התמונה.
הפוליטי מזמן רוצה להתרחק מהאנשים האלו שנראים כמו ערבים ומחבקים את אסאד כל יום שלישי. הניסיון להכניס למאבק המטופש הזה בין פוליטיקאים גם את "העם", גורם לי לחששות אמיתיים.

אני יודע שהכול פה מתפרק. אבל למה כל כך מהר.

 

קישור לעצומה שהעלתה חלי, אולי זה יאט במשהו את מה שקורה.

http://www.atzuma.co.il/ayalonresign/1000/

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • ח ל י  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 10:22 am

    אני ב א מ ת לא הצלחתי לראות את הקטע המצולם, זה כל כך הביך אותי לראות מישהו מושפל כך.

  • colo  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 10:29 am

    "אני יודע שהכול פה מתפרק. אבל למה כל כך מהר".

    אחת השורות העצובות שקראתי לאחרונה.

  • אחת מהצפון  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 11:37 am

    "כמו שחזירים גדלים פה מטר אחד מעל האדמה, גם כולנו כך. לא באמת נמצאים במזרח התיכון, גופינו הרופס כאן, אך ליבנו ותקוותנו רחוק רחוק באירופה המערבית ובאמריקה. ארץ מכורתו של אף אחד."

    איזו פסקה מופלאה, חבל רק שהיא כל-כך לא מדוייקת אלא אם "כולנו" זה אתה והתולעים שלך, כפי שנהוג לומר.
    יש רבים שאוכלים אוכל ים-תיכוני בבית יום-יום: ירקות ופירות, ביצים ובשר, אורז, זיתים וגבינות לבנות.
    יש רבים המקשיבים למוזיקה שממש לא קיבלה את השראתה מאירופה וארה"ב.
    יש רבים שהתנהגותם מתאימה למזרח התיכון: חמים, צעקנים, וכחנים וכד'.

    אבל ההגדרה שלך "גדלים מטר מעל האדמה" מתאימה לכל מי שאינו חקלאי, רועה,נווד או דייג. היא נכונה לרוב מוחלט של האנושות בימינו.ערבים ומערביים כאחד.

  • אריאל קסיס  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 12:10 pm

    הופעתי אתמול במרתון לדינו בר אילן.
    בתחילת הכנס, נוגן ההמנון התורכי.
    כל הקהל עמד על הרגליים ושר.
    השגריר התורכי היה אמור לעלות ולברך אבל התנצלו והודיעו שהוזעק לירושלים.
    רק בערב התאכזבתי לראות למה.

  • בעז יניב  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 12:49 pm

    פוסט חשוב,ועצוב.

  • נטלי מסיקה  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 1:03 pm

    ככה זה כשממנים חבורה של פירומנים בתחנה לכיבוי שריפות

  • רפרם  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 1:58 pm

    את בהחלט צודקת. אבל פה הדבר בולט. ולא, אני לא מדבר על החריגים, אני מדבר על הרוב כאן

    ואני לא רוצה ולא מוכן לדמיין את ההיערכות לסצנה הנוראית שאיילון ביים
    חיפש הוא ועוזריו כיסא קטן. העמיד, סקר אותו מבחוץ. התישב בעצמו כדי לראות כמה גבוה/נמוך הוא עכשיו
    סידר את הדגלים באיטיות. ביקש לקפל את הדגל התורכי
    סירב להצעת המזכירה להכניס צלחת ביגלה. לא לפני שטעם אחד
    כשראה שהכל מוכן, כמו תינוק אינפטיל, ביקש להכניס את השגריר

  • שלומית  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 3:47 pm

    שציטטת מחיים רוזן מטלטל.

    מהבוקר חושבת על כך.
    בכל משפט בו אני מחמיצה ח' וע' אני מתרחקת משפת המקור.

    ודני איילון – מה שנטלי כתבה.

  • אזרח.  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 3:51 pm

    הרופס כאן, אך ליבנו ותקוותנו רחוק רחוק באירופה המערבית ובאמריקה. ארץ מכורתו של אף אחד ."

    וזאת בניגוד ל…"" לִבִי בְמִזְרָח, וְאָנכִי בְסוֹף מַעֲרָב

  • רני  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 4:39 pm

    אותי בכלום. חוץ מזה אני לא יכול לעשות בעניין כלום בכלל כלום.

    אז הנה, שאחד הארגונים החברתיים שיש להם יכולת כלכלית ידפיס מדבקה קטנה פשוטה ועליה יהיה כתוב "ליברמן לא מייצג אותו בכלום" ויחלק אותה ברבים.

    אני יודע, זה עלוב, זה פתטי, זה מעורר רחמים זה סימן למסכנים ומסכנות אבל האם יש רעיון טוב יותר? שניתן באמת לביצוע

  • slu  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 6:21 pm

    מדוע זה נראה לי תמיד שאנו ממהרים לקחת אחריות אישית מוגזמת בכל נושא פוליטי הקשור לצד השני של המשפחה ולא ממש מקפידים לדרוש את אותה האדיבות מהבני דודים שלנו??
    בסדר אז קיימת בישראל מסורת האם הפולנייה סטייל "אני אמות כבר מחר" הנוטעת בנו מידת של אשמה מובנית בכל אשר נלך..ואני שואלת כאן, האם לא הגיע הזמן להתבגר ולנתק את הטבור?
    האין זה מן הראוי לדרוש מידה של בגרות וחשיבה כתנאי למתן יחס זהה?
    צר לי על כל אלו שזה פוגע להם בכיס..
    משחקי הסבלנות של טורקיה מיודעתנו קצת נמאסו עלי. אז אם מישהו משוך להם בשפם אל תתפלאו לראות אותי ושכמותי עומדים וצוחקים לאיד!

  • רני  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 8:16 pm

    תפקיד משרד חוץ בכל ארץ בכל מקום להעצים את מדינתו ולהביא שלום ורווחה לאזרחיה על ידי ניהול יחסים לא אלימים, בדרך כלל ורבליים וסמליים, עם מדינות זרות וגופים מדיניים זרים.

    ברור שהמעשה הנלוז שעשה משרד החוץ נועד לשעשע אנשים כמוך שייתכן והם רוב אוכלוסי ישראל, רווח זמני לפוליטיקאים המנהלים משרד זה יש. אך תרומה להעצמת ישראל והבאת שלום לאזרחיה אין כאן. לנימוס, מתינות, התאפקות ואירוניה עצמית יש ערך כשלעצמו מתוך עצמו. דבר קשה לי עצמי וענין זר למושכי זנבות שפמים. בשביל זה מכשירים דיפלומטים.

    נניח אכן שממשלת תורכיה החליטה להיות לאויב לישראל ונניח ש 90% מתושביה מסכימים עם עמדת הממשלה. מדוע לפגוע ב 10% הנותרים ע"י העלבת נציגי מדינתם בישראל? למי מעשה אוילי זה מועיל לישראל ואוהביה? או לשונאי ישראל?

  • טלי  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 8:53 pm

    המעשה המגוחך והתינוקי הזה לא מייצג אותי בשום צורה, אני כל כך מקוה שגם לא מייצג את רוב אזרחי המדינה, לצערי אני לא בטוחה. מה גם, ששר החוץ וראש הממשלה מגבים את החוצפה הזאת.

    המילים שלך נכונות מאוד. תודה.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום ינואר 12, 2010 בשעה 10:50 pm

    התורכים והארדואן שלהם באמת כבר קצת מגזימים,כבר לא יודעים במה להאשים את ישראל,עוד מעט כבר יאשימו אותנו שטבחנו ווביצענו רצח עם בארמנים…
    אבל כשמשרד החוץ והשר העומד בראשו,הם בדיחה עצובה,מאוד-מאוד עצובה,תכלס ,כפי שאין שר בריאות,ככה אין שר חוץ,כאמור,אין שום הסברה ,וזה עוד מלפני תקופתו של ליברמן,אז במצב כזה,כשבמקום שתהיה איזושהי הסברה שתנסה להציג גם את הצד והעמדות של ישראל,בצורה נורמלית,כשבמקום זה יש בכל מיני שגרירויות בחו"ל כל מיני פדופילים,וליצנים,כמו השגריר ההוא בשטוקהולם (זוכרים?),וכל מיני םרטקציונרים ומינויים פוליטיים,שאין ללהם מושג בהסברה וגם לא מעניין אותם,אז מה יש למשרד החוץ להלין?

    ובל אופן-"אני יודע שהכל מתפרק,אבל למה כל כך מהר",זו שורה שלך,או שזה איזשהו ציטוט?

  • רפרם  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 1:30 am

    שורה שלי, נדמה לי

    באתרי החדשות השונים, הטוקבקיסטים, רובם ככולם תומכים כמובן באקט המחפיר

    כמה כיף להיות בחוץ לארץ ולומר, אני ישראלי

  • י.  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 8:23 am

    הכל מתחיל מהראש

    ולמי שלא הבין –
    אין מצב שהוא עשה את זה שלא על דעת הממונה עליו. הדוברמן כבר מזמן היה צריך להיות בחוץ

    (מספיק מזעזע שאיש חשוך ואלים כזה, גזען מתועד שגם הורשע בהכאת ילדים נכנס לממשלה)

    (ואם עשה את זה שלא על דעת הדוברמן – אז צריך לפטר אותו עם בעיטה – מטאפורית, אבל חזקה, כן? – בישבן.

    מ צ ד ש נ י . . .

    ביבי ראש ממשלה. מה כבר אפשר לצפות.
    מזמן לא הבערנו איזו מנהרת כותל.

  • אסף  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 8:44 am

    גיא בכור בנושא

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=1115

  • רפרם  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 10:26 am

    ראשית, אני מקווה (למרות שוודאי אני מתבדה)שהאיש הזה לא נמצא בצמתים של החלטות. למרות שגם אם כן, המצב מחורבן בלאו הכי.

    מי זה בכלל היהודי אירופאי שהוא מתייחס אליו במאמר? המזרח אירופאי? זה שבא ממדינות ערב? כי ההתנהגות של שתי הקבוצות האלו הן הדבר הכי לא קשור למה שהציונות וישראל עושות במאה האחרונה. כמו התורכים (כן,כן) אנחנו כובשים עם אחר, אנחנו לא קשורים למרחב כאן, אנחנו עושים הכל כדי להתנתק מהמרחב הזה.

    עוד נשארו פה שני אחוז עם קצת מוסר שדואגים להזכיר לנו לאן המדינה מדרדרת. ועל זה בכור מלין? הרי כל המדיניות הישראלית בעשורים האחרונים היתה אגרסיבית וכוחנית. ומה יצא לנו מזה? גם תורכיה הולכת להתנתק מאיתנו.

    ומה בעצם ההצעה של בכור? הוא קיבל דוקטורט על הבנתו של האזור? אז מה אנחנו אמורים לעשות אליבא דבכור?להמשיך עם התוקפנות שהביאה אותנו עד הלום? ואז מה? השלום יגיע ממש, אבל ממש מהר?
    זו הרי הדרך בה ישראל נוקטת מלכתחילה מאד שהיא קמה.

    ולגבי ההשפלה של השגריר. מי שמבין ומקבל את המקרה הזה, באמת לא מבין כלום בהתנהגות. תחי המדינה הפרימיטיבית ביותר באזור.

  • שועי  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 11:35 am

    אתה בטוח שאיילון לא הרצה לשגריר התורכי את סיפור שרה גיבורת ניל"י על הדרך?

    ועוד דבר: כבר הרבה שנים, לא עמדה האופציה שנחזה בחדשות הערב בליברמן צועק בישיבת ממשלה: 'מי בעד הצתת מלחמה איזורית/עולמית ירים את ידו?' כל כך על הפרק.

    ואריאל קסיס (למעלה), הסיפור כל כך יפה, וסופו כל כך עצוב, שאין מה לומר, פשוט אין מלים.

  • אסף  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 1:30 pm

    עליו. קודם כל נקודת המוצא שלך – שאנחנו כובשים , פולשים ולא קשורים למרחב.
    בכך אתה מאמץ באופן מלא ואבסולוטי את הרטוריקה של האויב
    נקודת המוצא של הציונות היא.
    שאנחנו לא אורחים או כובשים בפלסטין
    אנחנו יהודים בני עם ישראל שחוזר לארץ ישראל עליה יש לנו את מלוא הזכויות ההסטוריות,היינו כאן לפני הפלסטינים, יש עדויות לישיבתנו כאן לכל אורך ההיסטוריה, הגענו לכאן גם בזכות לגיטימית הסטורית וגם על פי החלטת האו"ם
    אתה מותח ביקורת על התנהגותנו כאן ב 100 השנים האחרונות !
    זאת אומרת שאינך שולל רק את נוכחותנו מעבר
    לקוי 67 אלא גם את זכותנו להיות כאן בקוי 48
    במסגרת הזמן שלך אתה מכליל גם את ההעפלה,
    העליות הראשונות ושיבת ציון
    אפילו אלה שחמקו מציפורניו של היטלר לא היו מקבלים אצלך אשרת כניסה

    נשמע שאפילו החמאס לא היה יכול לחלום על הוגה דעות שכמוך
    !

  • אסף  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 1:38 pm

    הכוונה לחובבי ציון
    שהגיעו לפני קצת יותר ממאה שנה
    אבל בטח גם לשיבת ציון היית מתנגד

  • אסף  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 5:02 pm

    דווקא בנושא שקרוב ללבך יש כנראה פרמטיביות מישראל
    http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=6986

    או שאולי דווקא אתה מעדיף את סעודיה הנאורה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3472506,00.html

    בדוק את חרויות האדם, את החופש לבחור ולהבחר , להביע דעה ומחאה, בדוק את היחס למתנגדים פוליטים,בדוק את חופש הדת והפולחן,בדוק את החירות לחיות על פי העדפותיך המיניות
    בכל אחת ממדינות האיזור
    ותגיד איפה היית מעדיף לחיות

    והאם כל אלה מתקזזים מול בחירתו של איילון להושיב את השגריר הטורקי על ספה נמוכה.

    נורא קל ומגניב ומתקדם להכפיש את ישראל ולהציג אותה כמקום האיום , המפגר והמרושע ביותר בעולם כולו
    והכי טוב עושים את זה ישראלים כמוך

  • רפרם  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 5:54 pm

    כמה דברים

    החמאס וליברמן ואילון די קרובים בדעותיהם. עם כל הכבוד
    הם רוצים הכל. הם לאומניים והם מתרצים את האלימות והפולשנות שלהם דרך טקסטים דתיים עם פרשנות מעודכנת שאותה הם המציאו

    גם אתה חטאת בכך כשסברת שכל השיבה לכאן מוצדקת וכל מה שהציונות עשתה מוצדק, כי הפרשנות החדשה של שיבת העם למולדתו (והיא חדשה, וכמובן לא מקובלת על רוב היהודים, במיוחד הפלג החרדי) מספקת כדי לעשות מה שאנו רק רוצים

    אני לא קטגוריאלי. וגם אין לי כלום עם ערב הסעודית. מה לי ולהם
    יש פה כמה אנשים שהיו שמחים להחיל את החוקים של סעודיה כאן. הם בדרך כלל עמוק מאד בימין

    אני מכיר ומעריך אנשים במדינות ערב שחושבים כמוני. אני גם בקשר איתם. תודה

    על העניין ההומוסקסואלי המערבי הרחבתי במקומות אחרים
    קשה לומר שהוא קרוב לליבי. הרבה בגלל שאני חושב שהטיפול המערבי ו,"הנאור" עושה שירות רע באופן יחסי
    כך לפחות אני רואה בתוניס

    אילון וליברמן וביבי וכולם, לא באמת נמצאים כאן
    הם באו לכאן מבחוץ ולא רוצים להרגיש כאן. רק לבדם
    זה מזכיר לי באמת משטרים אחרים באיזור
    וזכותך להזדהות איתם. אתה לא היחיד, אתה חלק מהרוב במדינה הנחמדה הזו

    יש למה לצפות

  • אזרח.  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 6:13 pm

    ע"י הקמת בית לאומי ליהודים.הזרם שדגל בהקמת הבית הלאומי היהודי בפלשתינה גבר על הזרמים הציונים האחרים.אבל גם זרם זה לא התכחש שיושבים כאן אנשים שאינם יהודים .(ע"ע זבוטינסקי ואחרים) מיום בואם של אנשי הזרם שדגל בהקמת הבית בפלשתינה,ועד היום,הם מגרשים,דוחפים ומצרים את מקום האנשים הלא יהודים היושבים בכל האיזורים הנתונים לשליטת אותו הזרם הציוני.אם נבדוק,נמצא שרבים מאותם הלא יהודים הנמצאים תחת שליטת הזרם הציוני היהודי, משוללים חרויות אדם, משוללים את החופש לבחור ולהבחר , להביע דעה ומחאה, המתנגדים הפוליטים שבהם לישראל נאסרים,ועוד הגבלות והחמרות שליליות.בכלל,הזרם הזה מתנהג באדנות ,בהתנשאות,בבוטות,וממש עושה כל מה שביכולתו כדי להשניא עצמו על יושבי הארץ הלא יהודים ועל הלא יהודים הגרים סביבו.
    פתגם ערבי ידוע מציע שאים אתה מעוניין לקבוע את מושבך במקום מסויים,אז…
    "דאוור אגאר,קבל אדאר".
    בדוק מי השכן העתידי שלך.(מיהו,מהו,מהן אורחות חייו,מהי תרבותו,וכד') לפני שאתה מקים או קונה את ביתך.
    כדאי לך להיות בטוב עם שכנך.
    "איעמאל ח'ייר לג'ארכ,ביתלאקיה בדארכ".
    עשה טוב לשכנך,תמצא אותו (את אותו הטוב) בביתך.

    אבל,כמו שכתב מר חדד,"

    "לא באמת נמצאים במזרח התיכון. גופינו

    הרופס כאן, אך ליבנו ותקוותנו רחוק רחוק. באירופה המערבית ובאמריקה. ארץ מכורתו של אף אחד ."

  • אסף  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 7:53 pm

    אני מכיר ומעריך אנשים במדינות ערב שחושבים כמוני. –
    כמה מהם יכולים לבטא בפומבי את דעתם כפי שאתה מבטא אותה?
    וכמה מהם יכולי להסתובב בחופשיות במועדנים חד- מיניים
    ?

    אני לא קטגוריאלי. וגם אין לי כלום עם ערב הסעודית. מה לי ולהם

    אתה זה שפתחת בהשוואות כשהגדרת אותנו כמדינה הפרמיטיווית באיזור –

    הפרשנות החדשה של שיבת העם למולדתו (והיא חדשה, וכמובן לא מקובלת על רוב היהודים, במיוחד הפלג החרדי)

    -הפרשנות הזו לא חדשה היא קיימת בסידור התפילה מאות שנים – ואם יצא לך אי פעם להתפלל שחרית אתה בוודאי זוכר את השורות המתפללות לשובנו לירושלים ולקיבוץ גלותינו בארצינו

    אילון וליברמן וביבי וכולם, לא באמת נמצאים כאן
    הם באו לכאן מבחוץ ולא רוצים להרגיש כאן. רק לבדם

    -ליברמן הגיע מרוסיה בה היה צריך לשאיר את יהדותו במחתרת
    יהודים רבים הגיעו מארצות ערב ואירופה בה נרדפו בשל יהדותם
    רק טבעי שירצו להקים להם בית לאומי בארצם בו יכולו להיות יהודים בלי להתנצל

    אתה היית שולל מהם גם את זה

    אם היה כאן רוב ערבי לא היה שוני רב מלהיות יהודי כאן להיות יהודי בבגדד או בטהרן

  • רפרם  ביום ינואר 13, 2010 בשעה 8:41 pm

    לגבי מועדונים חד מיניים וכו'. הרבה יותר ממה שאתה חושב, לפחות במדינות ערביות חילוניות, עושים זאת. ברור שהמצב הוא לא כמו בישראל או במדינות אחרות במערב, אך צריך לזכור שבמדינות האלו המסורתיות חקוקה עמוק בגנום. וזו, כמו כאן, שוללת את החופש הפרטי.
    כתבתי בזמנו על כך שבתוניס ואפילו במצרים יש תופעה גדולה של הומוסקסואליות שלא מדברים עליה. כמו אום כולת'ום ונגניות העוד. פגשתי גם במדינות שאסור לי להזכיר שביקרתי בהן, גברים נשואים עם מאהבים צעירים. זה מין חצי נורמה. ברגע שאותן קהילות נחשפות למערביות, הממשל, ההמון והמשטרה מנטרלים את התופעה במהירות ובאכזריות. אבל ברור שהדרך ארוכה למין חופש פרט. כמו שישראל עברה כזה תהליך ורוב מדינות העולם.
    ובכל זאת, בהקשר למה שכתבתי למעלה. אלו החפצים בהגבלת חופש הפרט ואלו שהיו שמחים להחיל חוקים המגבילים את החופש, כמו במדינות החשוכות, נמצאים כאן בימין. המכנה המשותף ביניהם גבוה במיוחד. הם לא מדברים עם השני כמובן. אולי חוץ מאותו כנס באוסטריה שהשתתף בו היידר וגם ליברמן ביקר בו.

    מה שאמרתי לגבי הפרימיטיביות של ישראל. התייחסה לאקט האינפנטילי של איילון. זה היה מין משפט שלא באמת עובר בין כל המדינות החשוכות ביותר בעולם ועושה השוואה מחקרית בין שיטות העינויים.

    לגבי הכמיהה לירושלים. אני מכיר את הסידור בעל פה ואת כל ההלכות בעניין. מעניין ישוב הארץ. מהתוספת החיננית של הרמב"ן לגבי המצווה הזו במניין של הרמב"ם ועד פרשנותו של בעל מגילת אסתר על רלוונטיות המצווה.
    התפללתי בעבר ואתפלל בעתיד על גאולה. אין במה שישראל הריבונית עושה היום אף דבר שקשור להבטחות אלוהיות וכו'. על זה אפשר להתווכח הרבה. ואני בטוח שאנשים כמו אבינר ומלמד, הקרויים רבנים, ישמחו להטיח בי את כתבי הרב קוק. אבל זה באמת לא לכאן. שיקדשו הם את האדמה. שיפרשו כפי שרוצים את התורה. שייקחו את הפרשנות הכי נגדית להומאניזם. שיחקו את החמאס ואת הפרוטסטנטים הפסיכים. תודה לאלוהים שאין חלקי עימם.

    אף אחד פה לא מתנצל על יהדותו. אלא על ישראליותו. הדברים שונים בצורה מהותית. מספיק וידויים שמענו על אנשי מוסד מטומטמים שהפציצו בתי כנסת בבגדד כדי להראות לכולם שיש אנטישמיות. אין קשר בין ישראליות ליהודיות. כך אני מקווה בכל ליבי ובכל יהודיותי.

    נכון לעכשיו, היסטורית, אירופה המערבית הרעה עם היהודים יותר מכל אומה או תרבות אחרת. רק ראוי הוא שישראל החדשה תזדהה איתה ותלך במלחמת תרבות וקיום מול אלו שהתייחסו ליהדות בכבוד, ברוב הדורות.

  • אסף  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 8:38 am

    אתה מוסיף לאמץ את הדגם של האנטישימיות החדשה שמתחזה לאנטי ישראליות וטוענת "אני לא שונאת יהודים אלא אני שונאת את הציונים"

    עובדה היא שכל דגם שבו היהודים היו בני חסות
    הן באירופה והן במדינות ערב כשל וסופו , פרעות ורדיפות, ואתה לא יכול להפיל את כל הרדיפות והפרעות האלה על אנשי מוסד, זה מגוחך
    אנחנו מדברים כאן על פרספקטיבה של אלפי שנים
    כל אלה שמתחזים לחובבי יהודים אבל שונאי ציונים
    לא מציעים שום פתרון מהותי לבעיה היהודית וליכולת של העם היהודי לנהל חיים עצמאים ובטוחים, זכות שמגיעה לו לא פחות מלכל אומה אחרת.

    מתוך אותה קטסטרופה הסטורית, כפי שאמר עגנון בנאומו המפורסם, קמה מדינת ישראל.
    זה נכון שמדינת ישראל צריכה להיות בשכנות טובה עם המדינות שסביבה אבל היא חייבת לשמור על עדיפות מספרית בשביל לשמר את היותה מדינת ריבון לאומית שתציע בטחון לאורך זמן לתושביה היהודים הנרדפים שקובצו מכל הגלויות
    ומצב כזה מחייב מדיניות הגירה שנותנת עדיפות לאומית לשבי ציון

    אבל לא מדובר בקולניאליזם כפי שמנסה להציג זאת השמאל הקיצוני, אלא שיבה של עם לאדמתו החוקית וההסטורית מדורי דורות. לא הגירה של פולשים המנצלים את הילידים , אלא שיבה הסטורית של עם עקור אל אדמתו הכבושה.
    אליה התפלל אלפי שנים

    יש כאן התנגשות בלתי נמנעת עם הטוענים לחזקה על אותו שטח,עם צאציאלה שגירשו אותנו מארצנו והתיישבו בה. וזה המקום שבו השמאל הציוני נכנס לפעולה – מכיר בזכותו של העם היהודי ושואף להגיע לפשרה עם שכניה ודרי הארץ שלא תסכן את מעמדה של
    המדינה

    מדינת ישראל ראויה גם לביקורת , אבל אתה מוציא את עצמך מהכלל וכופר בעיקר. אתה מתנגד לעצם זכותו של עם ישראל לחיות בשלום ובביטחון בארצו ולעבוד את אלוהיו באדמתו. בדבריך אתה מחזק את שונאי ישראל וחוטא בעצמך בשנאת אחים

    אם אתה זוכר אתה סידור התפילה בעל פה , הרץ אותו בראשך ובדוק האם אתה בא מאהבת ישראל או משנאת ישראל, האם אתה רוצה באמת בגאולה והאם אתה מקרב אותה או חותר להשבתו של היהודי למצב של פליט ונרדף,עפר אדם, בן חסות, הנתון לחסדיו של שונאיו

  • רפרם  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 10:33 am

    לא הפלתי את כל הרדיפות לדורותיהן על אנשי מוסד. רק שמתי קו שלדעתי הוא נכון, בין הגישה המערב אירופית האנטישמית לישראל החדשה. יש סיבה מדוע קשה למצוא בתל אביב (העיר המערבית היחידה שכך) אנשים "שמים" של ממש. ערבים למשל.
    אני לא יודע מהו מודל חדש של אנטישמיות. אלו דברים בעלמא שהומצאו במוחם הקודח של אנשים עם תסביך רדיפה ורצון לעולל מה שבראשם לקבוצות החלשות כאן, והכל בשם ותוך שימוש בעם היהודי לדורותיו.
    בשואה, זו שהמערב אירופאים (כל כך תרבותיים, הרי, לא?) עשו ליהודים רק לפני כמה שנים, שלושה מליון מאנשי הבונד נכחדו. אותם אנשים שלא ראו ביהדות פרץ של לאומנות חדשה המבקשת לבסס את כל תרבותה על פיסת אדמה של פלחים זקנים.
    יכול להיות שזה מה שעושה לך את זה. אדמה. אצלי יהדות נתפסת כדבר אחר לחלוטין. לא כקטע לאומי. היא היתה מפוצלת בקטע לאומי לפני כמה אלפים שנים בכל מיני ממלכות של יהודה וישראל והדבר שייך להיסטוריה כמו הפיניקים והממלוקים. אני מאד אוהב פלישתים, אבל מה לעזאזל הקטע בלבוא אחרי כל כך הרבה זמן, לאחר שיצאנו מכאן (על פי גזירה אלוהית, לא עקירה ולא נעליים) ולומר שעל פי זכות היסטורית, מפוקפקת יש לומר, אנחנו יכולים להעיף אנשים מהבתים שלהם.
    ואני קורא לאותה זכות היסטורית מפוקפקת, בעיקר מפני שהיא מבוססת רק על הגחמות של חלק מהציבור היהודי.
    אני חובב את הרעיון של לאומיות, במצב מסוים. אני חושב שהישראליות עשתה יותר רע ליהדות מאשר כל דבר אחר. תקרא קצת הגות יהודית פילוסופית שנכתבת מחוץ לישראל. יכול להיות שאתה חי בפריזמה של התקשורת המקומית. אבל אני חייתי תקופות ארוכות מחוץ לכאן, כולל במדינות ערב וראיתי את ההבדל המהותי בין ציוני ליהודי. בוודאי מבחינת הגישה של הזר.

    אני לא אוהב את הטקסט של השמאל הרדיקלי לגבי קולוניאליזם ואפרטהייד. אני חושב שיש כאן משהו ייחודי וגם לא פשוט. ההורים שלי קוראים לישראל ארץ ישראל ואחרים קוראים לה מדינת ישראל. יש פה ערבוב של מסורת, חלום וגם חוסר ריאליזם לגבי מה קורה בעולם ומה קורה כאן.
    אפשר לפתוח דיון שמדבר על הרוב היהודי שנמצא מחוץ לישראל. אפשר להרחיב בנושא הלאומיות החדשה שנלקחה על ידי יהודים עם אספירציות אירופיות (מה לעשות, תמיד חוזרים לשם. בואו נחקה את המניאקים שהרגו בנו. כל ההשוואות שעשו קציני צה"ל עצמם לשיטות הפעולה של הצבא הגרמני תקפות כאן). אפשר גם לקחת את החלום התמים של שיבת ציון, אותו חלום שגם לפי החפץ חיים (שחי ממש לא מזמן) לא כלל אדמה, אלא מסגרת קהילתית, ולהופכו לשאיפה של מדינה ככל המדינות.
    אני הייתי מעדיף שלא כך. הייתי מעדיף שישראל תהיה מין מדינה של אזרחיה. של מי שחי כאן. הערבוב של שאיפות לאומיות חילוניות והמסורת הוא מסוכן לאין שיעור וגם קטלני.

    כל הדברים האחרים שאתה מייחס לי, מוזרים ביותר. אין מקרבים את הגאולה בעשיית מעשי עוולה. אן מקרבים את הגאולה בשלטון צבאי על כמה מליוני אנשים במשך עשרות שנים. אין מקרבים את הגאולה בשבירת המבנה הקהילתי והפיכת הדת לעוד מקצוע. אין מקרבים את הגאולה בדור שאולי "לומדי התורה" הוא הגדול ביותר בכל הזמנים. אך רובים לא באמת לומדים ומלבדם רוב היהודים הכי רחוקים מהתרבות ומההסטוריה היהודית.
    אם כבר גאולה, אז זהו דור שכולו חייב. אלא מאי, שאני מסרב למות ולכן הגאולה עוד לא תבוא (נאמר בהומור מה).

  • slu  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 12:32 pm

    כמה עובדות בבקשה, על העם הזה המתקרא "פלסטינים" ולא שיש לי התנגדות חלילה, יתקרא כל אחד בשם בו יבחר להתקרא, אך בל יחשוב לרגע שההתהדרות באיצטלת השם ולכאורה מה שהוא מייצג מעוורת את עיני כולם מלראות את המקורות האמתיים שלו הוא..

    אין במדינת ישראל או בשטחי ארץ ישראל אף לא ערבי אחד שאין לו ארץ מולדת ערבית (ועל כן יקראו- ערבים ).
    במקורם הגיעו הערבים לארץ ישראל בחסות, עידוד וגיבוי הכובש העותמני והכובש הבריטי זה, לא הופך אותם עקב כך לבעלים או ריבונים .
    שטח המדינות הערביות (22) גדול משטחה של יבשת אירופה, ושטחן של כל המדינות המוסלמיות (56) מכסה כשליש מכדור הארץ. שטח אדיר שאין לתארו. משאבים של נפט ועושר לאין חקר .
    אז על פניו נראה שזה ממש בסדר שלעם היהודי תהיה מדינה אחת משלו, מבלי שיהיה עליו להתחלק בה עם עוד עם ערבי מוסלמי, לא ?
    ה"עם " הפלסטיני – אינו בהגדרה מלאה (ואני מודעת להגדרה הכללית הרחבה של המילה) עם. יש יש שיגדירו אותו כסוג של פיקציה מוסלמית שמטרתה אחת ויחידה – לדרוש בעלות על ארץ ישראל.
    נתחיל עם השם :
    הרומים שכבשו את ישראל קראו לה כחלק מאקט הכיבוש 'פרוביניקה פלשתינה' – על שם הפלישתים שישבו בערי החוף הישראליות .
    הפלישתים היו יורדי ים אדומי שיער שהגיעו לחופי ישראל _מ_א_י_ר_ו_פ_ה_ ונעלמו מאזורנו כ-1600 שנה לפני הולדת מוחמד .
    אין לערבים שמקורם בחצי האי ערב כל קשר לפלישתים – לא גנטי, לא דתי, לא תרבותי, לא היסטורי ולא גיאוגרפי. הם ערבים ולא פלישתים. באותה מידה יכלו הרומים לקרוא לישראל פרוביניקה שוויצריה. האם זה היה הופך אותם לשוויצרים ?
    ואשר לארץ ישראל
    תבחרו כל תיעוד היסטורי, כל מפה היסטורית, כל היסטוריון מקובל ע"י האקדמיה הבינלאומית שיראה לנו איפה פלסטין, מתי הייתה אי פעם בהיסטוריה האנושית מדינה או ארץ שנקראה פלסטין, מתי היה אי פעם בהיסטוריה האנושית "עם" שקראו לו העם הפלסטיני, מי הם, מאין באו ומה הקשר שלהם לשטחי ארץ ישראל. אף לא פרט אחד בשום מקום בעולם, כולל לא אצל חוקרים מוסלמים וערבים (כולל הקוראן שבו ארץ ישראל נקראת 'ארץ ישראל, ארצו של עם ישראל') שיאשש את טיעוניהם המקובלים של בני דודנו .
    יש תיעוד בריטי מתקופת המנדט הבריטי, תיעוד תורכי מהתקופה העותמנית, תיעוד של כל הכיבושים שהיו על ארץ ישראל – אין זכר לא לעם פלסטיני ולא למדינה פלסטינית .
    ובכן, בואו נסכם שאם ימצא כל תיעוד שהוא (שאינו חלק מהתעמולה הפלסטינית המשנה עובדות היסטוריות בדיעבד) – להיותם וקיומם בארץ ישראל – כבר יש לנו משהו להתחיל ממנו .
    הציבור הפלשתיני כיום מונה בעיקרו צביר של פלגים ופלנגות מרחבי העולם המוסלמי, נראה שהדבר היחיד כמעט
    המאחד אותם זו השנאה לציונים והרצון כמובן לחיות חיים נורמליים, דבר קצת קשה כאשר חיים במתחם שבו שולטים (ומעודדים לשלטון) של מפלגות טרור רצחניות גם בתוכם עצמם, המשליטות "סדר" של שחיתות והערצת דרך המלחמה. והרי בואו נודה, כל מדינת ערב לא כל שכן הגדולות בהן, היו יכולים לתת למי מהם מקלט מדיני והזדמנות לכונן חיים "נורמליים", אפס, כי אף מדינת ערב אינה מוכנה לקחת אחריות ולו על חלק מן הפליטים. זה בסיס עלוב ביותר לכונן על גבו עם !
    ב-1948 היה מספר הערבים שישבו בארץ ישראל זהה למספר היהודים שישבו בארצות ערב .
    המאה העשרים הייתה מאה של הגירה וחילופי אוכלוסין על פני כדור הארץ כולו .
    כמעט כל היהודים מארצות ערב היגרו למולדתם ישראל. בהסתלקות האימפריה העותומנית והמנדט נראה היה שאלו שאינם מוכנים לשבת תחת שלטון יהודי, מן הראוי היה שהיו מהגרים חזרה לארצות מולדתם הערביות .
    למעשה יש היום מדינה פלסטינית, היא ירדן.
    במשך השנים (עם ההתיישבות הציונית) אימצו הפלסטינים לעצמם את האתוס היהודי, כלומר – קדושת ירושלים וזכות השיבה לציון. אמנם בנו מסגד במרכז קודש הקודשים היהודי , אך עריהם הקדושות הן מכה ומדינה ולא ירושלים .
    מי שקרא ומכיר ספר חביב הנקרא "מסע תענוגות בארץ הקודש" והוא נכתב ע" י סופר בשם סמואל לונגהורן (הידוע בכינויו מרק טווין) ב -1867. הוא סייר בישראל לאורכה ולרוחבה .
    הוא לא ראה כאן לא פלסטינים, לא בוסתנים מוריקים, לא כפרים ערביים, לא ערים שוקקות. כלום. הוא ראה ומתאר עזובה, ביצות, כולרע, קדחת, חולות . "ארץ הבכא", כך הוא כינה את ארץ ישראל ולא, הוא לא היה מודע אז לקופליקט המזרח התיכון כפי שאוהבים להגדירו.
    כל מה שיש כאן, גן העדן הזה הנקרא ישראל – בנה הגניוס היהודי בדם ובדין
    אין בי שנאה ואני לא מזלזלת באותם ערבים עותומנים לשעבר שעזבו בתיהם עם פרוץ מלחמות הפלסטינים ביהודים.
    מדינת ישראל היא דוגמא ללובי חזק ומטורף והתאחדות אחים מכל העולם על רקעים ומנטליות שונה כל כך, על מנת ליצור מדינה ובהשלכה, גב לעם ששנים היה נע ונד בעולם ללא מרכז גאוגרפי ומדיני שיהווה לו מגן ודובר אל מול אומות העולם.
    כישראלית, אני לא מתרצת תירוצים ולא אבל ממש לא! מתנצלת..

  • אסף  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 2:25 pm

    בשביל להיות בית ומקלט לכל היהודים שאוהבים את אדמת ארץ ישראל וקשורים אליה
    בקשר של דורות וע"פ הבטחה אלוהית
    (אם אתה מאמין ביישות הזאת שקרויה אלוהים)

    אבל גם עבור כל היהודים שאינם ציונים ואפילו עבור אלו שאינם דתיים ואינם חיים כיהודים
    ואפיו עבור אלא שלרוע מזלם מחזיקים בהסטוריה המשפחיתית סבא או סבתא יהודית
    למרות שהם נוצרים גמורים

    וכל זאת ליום כמו זה שהיה לפני קצת יותר מחצי מאה שבו היהודים נרדפו והושמדו באירופה ואף מדינה לא הסכימה לקלוט אותם,אוניות פליטים שהוטבעו בלב ים או שהוחזרו אל ארצות המוצא רק כדי להיות מושמדים בה

    לא אירופה, לא אמריקה ולא ארצות ערב, איש לא רצה לקלוט את היהודים האלה, בהם מתנגדים חריפים של התנועה הציונית
    חילונים , מומרים וחרדים

    אם זה קרה , לא יהיה זה מופרך שה יקרה שוב

    ואז, כמו היום , תהיה רק מדינה אחת שתסכים לקלוט אותם בכל כמות וללא תנאי – מדינת ישראל

    בשביל לשמר את המצב הזה המדינה הזאת חייבת להכיל רוב יהודי ולשמור על עצמה בגבולות בטוחים. מהם הגבולות ? זה נתון למשא ומתן
    אם תהיה כאן מדינת כל אזרחיה מהר מאוד היהודים יהפכו בה למיעוט זניח וככאלה לא יוכלו להציע ליהודי העולם את המקלט הבטחוני האופציונלי

    תגיד שאין בכך צידוק , שזאת היסטוריה ופארנויה ?
    ההסטוריה הוכיחה אחרת

    ומי שלא לומד את לקחי ההסטוריה נגזר עליו ללמוד אותם שוב ושוב

  • רפרם  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 4:31 pm

    אוקי, אז אתה חושב שאנחנו פה על פי הבטחה אלוהית? אני מאמין באלוהים, ואני מקווה שהוא לא הבטיח לך את מה שישראל עושה כאן.
    ובכל מקרה, הייתי רוצה להאמין שאם היית יושב כאן מאתיים שנה, עובד את אדמתך, מגדל את ילדך והיו באים כמה פלישתים ואומרים לך שאלוהים שלהם הבטיח להם שזו האדמה המיועדת וכו', היית קם ומפנה בשקט. וחוזר לתימן, או השד יודע לאן. אני יודע שזה מה שהיית עושה. ודאי.

    זו שעשתה את כל הרעה הזו ליהודים. לא רק בשואה, אלא באלפיים שנה האחרונות, מחורבן הבית, דרך מסעות הצלב והפוגרומים היתה אירופה המערבית וההתעקשות שלהם הגזענית על אילנות יוחסין ולאומניות. ולשם ישראל הנהדרת שואפת.

    ואכן, יש סיכוי שזה יקרה שוב, באותה מכורה של הישראליות. לא במקומות האלו מסביבנו שהיסטורית היו הכי הוגנים עם היהודים כמיעוט. ואני לא מדבר רק על תור הזהב.

    ואין, אין, אין הצדקה למה שאנחנו עושים כאן. ההיפך הוא הנכון. זה מפחיד וזה מזעזע. וגם עצוב שאנשים עם הגיון פנימי בריא לא רואים את הפרדוקס בשליטה צבאית ובמעצרים מנהליים כנגד אוכלוסיה אזרחית.

  • אסף  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 4:50 pm

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-43749-00.html?tag=16-39-59

    אבל כבר קלטתי שמול כל טיעון אתה טוען שאנחנו יותר גרועים מהאחרים , שורש כל הרע
    האשמים בכל מכה שנוחתת עלינו וכו
    אין לנו שונאים ואיש לא עשה לנו רע מעולם
    אנחנו מלכות השטן עלי אדמות וכו
    אין שום אספקט חיובי במעשינו
    לעולם לא רכשנו כאן אדמות
    לעולם לא קבלנו הכרה בין-לאומית
    אין לנו כאן זכות הסטורית
    ואין לנו שום זכות להגן על עצמנו
    לעולם לא הותקפנו ורק יזמנו מלחמות נישול וכיבוש בשכנים שלווים ושוחרי שלום
    שרק רצו להתחבק איתנו
    ולא חלילה להשמיד אותנו ככופרים

    אני לא יודע באיזה אלוהים אתה מאמין
    נראה לי יותר שבהו פרוס הידיים שקורא מצד אחד להגיש את הלחי השניה ומצד שני מוציא את מאמיניו למסעות צלב רצחניים פיזים או רוחניים בבני עמו ודתו

    אני מרחם עליך שכך אתה חי

  • רפרם  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 6:09 pm

    הדיון הזה חרג מגבולותיו. אני מקווה שנסיים בזאת, עד לפעם הבאה.

    לא טענתי את הדברים שאתה טוען שאמרתי. אפשר גם לדבר איתי על סמך דברים שאמרתי, זה יותר קונסטרוקטיבי.
    אפשר לראות כל פעולה בהיסטוריה או בהווה בכמה אספקטים. כפי שאפשר לראות את התורה.
    יש אנשים שהחליטו שהאויב הגדול של היהדות הוא האסלאם.
    יש אנשים (וכזה היה גם הרמב"ם) שטוענים אחרת. אני באופן אישי רואה באירופיות המערבית ובכמיהה שלהם לאילנות יוחסין סכנה גדולה יותר שמה לעשות, לצערנו הוכיחה את עצמה (כדאי לקרוא כאן אצל ג'וזף רות)

    כל אחד מהאנשים בונה תילי תילים של הוכחות. ראה ב1295, עת שבט ברברי במזרח סודן תקף שיירה של יהודים ונוצרים. אנטישמיות! גדולה אף מזו של היטלר.

    זה בסדר. כל אחד חושב שהוא צודק. ואני אגב חושב שכל מה שאתה רוצה זה את טובתנו. פשוט המחשבות שלך והדרך בה אתר מפרשן את המציאות היא מסוכנת לטעמי. מבחינת החיים כאן בעתיד.
    אני מקווה שגם אתה חושב עלי בצורה דומה.

    שיהיה ערב טוב

  • רפרם  ביום ינואר 14, 2010 בשעה 6:16 pm

    http://www.notes.co.il/rafram/31127.asp

כתוב תגובה לאסף לבטל