כותבי רשימות מכאן ומטקבקים משם. סרבו, סרבו

הנה, גם אני כתבתי. סרבו כל עוד נפשכם בכם (כן, כן. שורש ס.ר.ב. דוגמאות לשון: סירבתי לשתות את השוקו הבוקר, סירבתי להרוג ילדים וכיו"ב).
אנא העמידו אותי לדין באשמת בגידה ונעיצת סכין בגב האומה. אני גם מספק שירותי יעוץ בחינם (בין שאר שירותים אקסקלוסיביים אחרים) לכל המעוניין לדעת כיצד סירוב נולד.

אין מה לזעום ולכעוס על חלק מעורכי הדין המאכלסים את רשימות. עמדתם אמנם מרתיעה, אך המצב ברחוב אינו טוב יותר, כפי שאנו יודעים. כדאי לקרוא את רם אוריון בעניין.
אני עוד זוכר את עצמי אומר למישהו בהפגנה כי זוהי רק אשליית שווא. המספר הגדול של האנשים שסביבנו שמתנגדים להפצצות אזרחים. רק נצא מהפגנה זו ונחזור למציאות המעציבה.

חודשים רבים נמנעתי מלכתוב בנושאים סו קולד פוליטיים. זה באמת משעמם רוב הזמן (האם פואד שוריין בסוף?). השקט האישי שלי שמושג הרבה, מה לעשות, על ידי רביצה במדינות אחרות לחופי הים התיכון, פשוט התקומם ואני לא מרגיש מנוחה בלילות כאן. אוהב אני את המקום הזה, אך היום הוא קשה מנשוא.
אמנם אותי תקפו כאן מתי מעט (בייחוד ביחס לחבר לנדאו שהועלה למוקד פעם אחר פעם), אך תמיד אלו היו התקפות שאינן קשורות לדבריי. אולי מלבד היות כולן כתובות באותה שפה.

רבים מהטוקבקיסטים עדיני הנפש הרבו לתקוף את אלו המתנגדים, ובכללם אני, להפצצות אוכלוסיה אזרחית בכינוי "פשיסטים". רק כדי להיות בטוח (חשבתי פעם שיש לי היכרות עם המילה) שמתי פעמיי לוויקיפדיה ודליתי את ההגדרה הבסיסית הבאה לפשיזם:
המדינה כערך עליון – קיימים רצון לאומי ומטרות לאומיות שהמדינה דואגת לקיומם. לפיכך יש למדינה ערך מוסף מעל לערכם של הפרטים המרכיבים אותה. המדינה הפשיסטית היא מהות הכול והיא הדואגת גם לפרטים. לכן מותר לה לעשות הכול, למען העם. הפרטים במדינה מעניקים לה את חירותם מרצון. המדינה היא נצחית וכך גם משטרה הטוטליטרי דיקטטורי.
אולי רק בתת מודע, רוב המגיבים מרגישים שאין הבדל בינם לבין החמאס, התומך גם הוא בהפצצת חפים מפשע, ומרבים להשליך זאת דווקא לפתחי מתנגדי הפצצת האזרחים. לדוגמא: "ככה אתה חושב על תושבי עזה? אהא! הרי זה אומר שאתה לא חושב כך על תושבי שדירות. רוצח!" וכהנה וכהנה.

אולי לראשונה (אינני זוכר באמת) בתולדות הבלוג הזה מחקתי תגובה היום. מישהו פשוט הכניס קישור לדגל החמאס בתגובתו והמליץ לי להוסיף את הדגל לאתר שלי. על הדגל עצמו הוא עשה עבודת פוטושופ שהכניסה גם את הלוגו של רשימות (ובכך הכניס לשם גם את לוחמי זכויות הפרט, דר וגולדבלט). לא יודע למה מחקתי, זה פשוט קרה.

רציתי לכתוב על פסנתר. זה מה שהרגשתי כל היום. פסנתר. אבל יצא משהו אחר.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אייל גרוס  On ינואר 5, 2009 at 9:28 pm

    עשית לי השראה- גם אני מחקתי.

  • יוסי  On ינואר 5, 2009 at 9:30 pm

    מה אתה יודע על זכויות הפרט?
    מה אתה יודע על דברים שאני עשיתי, כעורך דין, למען זכויות הפרט של אנשים מזוהים עם שם ושם משפחה – בזמן שאתה קישקשת או היפגנת למען זכויות הפרט של אנשים חסרי פנים?
    אני לא יודע מה תחום האמנות שלך.
    אבל אני יודע מה הצורה של הקו שמקיף אותך.

  • רפרם  On ינואר 5, 2009 at 9:38 pm

    אתה אינך יודע עלי דבר (חוץ מצורת הקו?) ואני איני יודע עליך דבר חוץ מזה שאתה דומה ליוני רכטר ובחרת לתקוף כאן תקיפה אישית אדם המביע את עמדתו נגד הפצצות אזרחים.

  • צביקה  On ינואר 5, 2009 at 9:46 pm

    אני עם יוסי דר, למרות שאני לא מכיר אותו אישית ולא טורח לקרוא את הפוסטים שלו. מה שכן, הוא נראה כמו אסי דיין בפרופיל (לפחות לפי התמונה בעמוד שלו) עם חיוך שובב כשהפנים מופנות לצד, במין אקט אוטומטי של בושה מפני
    המצלמה.
    ואל תחשוב שאני אוטומטית עם עורכי דין! דווקא אני, יש לי רתיעה מהם.

  • יוסי  On ינואר 5, 2009 at 9:55 pm

    מעולם לא תקפתי אדם בשל עמדתו נגד תקיפת אזרחים.

    אולי דוגמא קטנה תבהיר:
    נניח שאדם מסויים מתנגד תקיפת אזרחים, אבל באותו זמן הוא גם פדופיל.
    אם אתקוף את האדם הזה על כך שהוא פדופיל – האם תטען שאני תוקף אדם המתנגד לתקיפת אזרחים?

    מקווה שזה לא מסובך.

  • יוסי  On ינואר 5, 2009 at 10:00 pm

    צביקה,
    אתה לא הראשון שאומר שאני דומה לאסי דיין (ולא רק על סמך תמונות).
    לא כבוד גדול – ודאי לא כיום.

  • אסתי  On ינואר 5, 2009 at 10:26 pm

    כינור ראשון אתה.
    ושמחתי לגלות שחלוקת דגלי החאמס לא הסתכמה רק בבלוג שלי.
    מה שכן היה שם הרבה ירוק.

  • רפרם  On ינואר 5, 2009 at 10:36 pm

    רכטר זה דוקא כן מחמאה.

    אולי אני לוקה בהבנת הנקרא. אך תקפת את עידן על קריאתו לסירוב להשתתפות בהתקפות אזרחים.
    כל אחד מאיתנו מגדיר אחרת את מה שלעזאזל הצבא עושה שם עכשיו, זה ברור.
    אלא אם כן תקפת אותו על משהו אחר לחלוטין.
    ובאמת מה ענין הקו סביבי? אחותי שואלת אם זה משהו גס

  • צביקה  On ינואר 5, 2009 at 10:37 pm

    להראות כמו אסי דיין זה בעיני מאוד מכובד, שים לב שאני מגן עליך בחירוף נפש פה מפני כל השמאלנים המלוקקים (אל תמחקו את זה שמאלנים מלוקקים, בבקשה) על סמך זה בלבד, אז אני מציע לך להראות קצת כבוד לא.דיין.
    הוא איש קולנוע רב מעללים, ודמות משמעותית לתרבות העברית, בעוד אתה רק עורך דין עם אילוסטרציות מוצלחות חלקית של גופות (תיאורטיות כרגע) של ילדים יהודים. שזה גם כן לא רע בכלל.

  • יוסי  On ינואר 5, 2009 at 11:00 pm

    רפרם,
    תקפתי אותו על קריאתו לסרוב בגלל שהוא השתמש בנימוקים שאינם קשורים לסרבנות מצפון.
    הוא קרא לסרב באמצעות ניסיונות הפחדה שאם החיילים יכנסו לעזה הם עלולים ליפול בשבי והממשלה תפקיר אותם.
    ההפחדה הזאת אין לה קשר עם סרבנות מצפון.
    אילו הוא היה מסתפק בכך שקורא לחיילים לסרב כי הם הורגים שם אזרחים – לא הייתי כותב נגדו פוסט (למרות שגם זו עבירה פלילית)
    אבל כאשר הוא השתמש בנימוקי הפחדה שאינם רלוונטיים לסרבנות מצפון – הזיוף הזה קומם אותי.
    בקיצור, הוא נשא את דגל סרבנות המצפון לשווא.

    הלוואי והבהרתי עצמי.

  • יוסי  On ינואר 5, 2009 at 11:03 pm

    צביקה,
    אני מתכוון למצבו הקשה כיום.

    אכן איש הקולנע הכי מוכשר בארץ (אולי פרט לאורי זוהר).
    אף אחד לא יקח לו את גבעת חלפון.

  • רפרם  On ינואר 5, 2009 at 11:32 pm

    לא היה לי כח לקרוא את כל התגובות לפוסטים שלך ושל עידן.
    רק אומר שברמה הכי פשטנית כל עניין הסרבנות הוא סובייקטיבי לחלוטין. יש החושבים שזו מלחמה הכרחית ויש אלו החושבים שהמלחמה שם תוביל להרג נוסף של בני אדם משני הצדדים.
    מקריאה נוספת של עידן, נראה שהוא מביא סעיף אחר סעיף למה הוא חושב שהמלחמה תוביל להרג נוסף של אנשים משני הצדדים. ולפיכך, למה יש לסרב.
    זה מה שהצלחתי להבין לפחות. ברמה הכי בסיסית.

  • איריס ח.  On ינואר 5, 2009 at 11:44 pm

    רפרם ומאחלת לך שתסע בקרוב אל ארצות הים התיכון, אם אי אפשר לדמיין נסיעה לעזה שלחוף הים התיכון.
    בתור אחת שקראה דווקא את הפוסטים שלך אין כוח וגם השתתפה בדיונים: אני מסכימה עם הפרשנות שלך כמובן.
    מה עם איזו כוס בוחה? בוכה?

  • רפרם  On ינואר 6, 2009 at 9:52 am

    הבוכה הטובה, תוצרת הבית של משפחת כהן, נגמרה כלאחר יד בשבוע שעבר.
    מה שנשאר לי זה משהו תעשייתי של בוכובוזה. הולך טוב עם חמין כבש או גדי.

  • תוהה  On ינואר 6, 2009 at 11:39 am

    ואגב בוכה, אני הולך עכשיו להרים כוסית לכבוד יותר מ500 מחבלים ומשתפי פעולה עם מחבלים שאינם איתנו עוד. וכוסית נוספת לחיילי צה"ל שימשיכו לירות בכל מה שזז.

  • רפרם  On ינואר 6, 2009 at 11:56 am

    וגם קצת מילואים, עד שסירבתי. וגם את "עונשי" ריציתי. תודה על ההתעניינות.
    ועד שאתה מרים כוסיות עבור הרג בני אדם וחפים מפשע, אותן טעויות והפצצת חפים מפשע, גם פוגעים בבני עמך. מקווה שמחליק לך בגרון.

  • שועי  On ינואר 6, 2009 at 12:00 pm

    אני מאמין בזכותו המוסרית-אוטונומית של אדם להכריע האם לשרת או לסרב
    ולהיות נכון לשלם את המחיר על כך
    אני פחות מאמין בקריאות פומביות לסרב, ובהובלת קו של עיצוב דעת קהל
    יכריע כל אדם כפי שיפוטו ומקומו בחיים
    ובאשר ליוסי ועידן, אולי הם ייפגשו איפה שהוא על בקבוק ויסקי יקללו אחד את השני כדבעי כאוות נפשם
    יחזרו הביתה רגועים, ויעזבו אותנו עם כל המלל הוולגארי במנוחה
    (לדאבוני, השיאתני אחת הכותבות- קוראות לקרוא את רשימתו של יוסי, מה שהביא אותי לקרוא את עידן
    והלוואי ולא הייתי נקלע לדה- הומניזציה הזאת)

  • רפרם  On ינואר 6, 2009 at 12:18 pm

    אני מאמין בזכותו של אדם המאמין כי יש בעיה מוסרית בהרג בלתי מבוקר, להכריז על עצמו כסרבן וכמובן גם לשכנע אנשים לעשות כמעשהו.
    כל אקט הסירוב נועד כדי לחלחל לדעת הקהל כדי שישפיע על מקבלי ההחלטות. ניתן גם לצאת מהצבא באמתלה רפואית או נפשית. ההחלטה לסרב היא החלטה תקשורתית וחשובה.
    יש פה מלל וולגארי ברמות הזויות כבר. קשה לי לכתוב ככה בצורה פוליטית. לא נמשך לזה. אני פשוט חסר מנוחה עם כל ההתקפות האלו.

  • דאני  On ינואר 6, 2009 at 1:42 pm

    מרס עובד שעות נוספות.
    ומשני צדי המתרס החלו אבני הבליסטראות להתעופף.

להשאיר תגובה

