ים לבן וזקן עיראקי

אתמול בלילה נזכרתי באובדן העצמי אליו נלכדתי כשהגעתי לסהרה שמדרום לעיר דוז. היה זה בנסיעה האחרונה לתוניסיה. מגורה אחר ההבטחה ללכת לאיבוד, הבטחה שקיבלתי מכל אנשי השוק הקטן של דוז, הלכתי לכיוון החול הלבן, סוגר את העיניים מפעם לפעם. בשונה מאוניה שחותכת בתוך מדבר שחור, כאן לא היו לי כלי ניווט. רק הידיעה שלי שברגע שאחליט לחזור אל החיים הבטוחים אוכל לצעוד אחורה באיטיות ולראות מרחוק את המינארט היפה של דוז.
לאחר הליכה של חצי שעה שדמתה להליכה של חמש דקות, התחרטתי על פנטזיה אחרונה זו והתחלתי לנסות ולמצוא את דרכי חזרה למקום ישוב. קיוויתי לראות את אותם ברברים השטים על גמלים לבנים גבוהים, אך לא ראיתי כלום. הם היו ודאי רחוק הרבה יותר.
הנחתי את התיק הקטן שאיתי והתחלתי ללכת לארבע קצותיו מרחקים מדודים. כשחזרתי מאחד הקצוות גיליתי שהחול כמעט הסתיר את התיק בשלמותו.
אני לא יודע מה יותר מלחיץ. להיעלם במדבר או להיעלם בים. כל מה שידעתי הוא שהתגעגעתי למרחב השחור ורציתי לצאת מהמרחב הלבן.
לקח לי עוד זמן מה, במהלכם הצמדתי את אוזני, כמו בסרטים, אל ראשי הדיונות, רק כדי לשמוע רחש המתקרב לגלים. כשהגעתי בחזרה לדוז, ראיתי שבבקבוק המים לא נגעתי. שמרתי אותו לרגעי הגסיסה האחרונים.
 
 

צילום: אורורה דמסי. דוז (תוניסיה)

 
 
ברחוב הרצל בתל אביב, קרוב לפינת דרך יפו ראיתי זקן ממוצא עיראקי, צפוד כולו, שיצא מחנותו הקטנה אל הרחוב. הוא התיישב על כיסא ישן מעץ שמזומן לו בדרך קבע, ליד הצינור שפלט מים ממיזוג האוויר. הוא הוציא מלפפון מהכיס ובשלווה שקטה ופנימית החל קולף אותו באיטיות. לראשונה חתך בקצוות וסיים באבחות סכין מלמטה למעלה עד שהמלפפון היה קלוף לגמרי. הוא היה שקוע כולו במלפפון ונראה שאף אחד לא יוכל להסיט אותו מכך. עד שעברה לידו בחורה שהחזיקה בידה רצועה שהחזיקה כלב. באופן כמעט אוטומטי הוא הרים את ידו למעלה, מעלה את המלפפון מאפו המרחרח של הכלב.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מאשה  On ספטמבר 15, 2008 at 1:11 pm

    יפה.
    אתה חושב שהמלפפון החמוץ בשביל הזקן הוא מה שהיה בקבוק המים בשבילך?

  • רפרם  On ספטמבר 15, 2008 at 3:50 pm

    חמוץ הוא לא היה. המלפפון.
    אני גם שמח שאני לא אישה וכך נחסכת ממני שקשוקה פאלית.
    אולי הוא הרחיק את המלפפון מהבחורה דוקא. למרות שאני קיבלתי באופן מיידי תובנות על היחס בין "בעלי חים".

  • מאשה  On ספטמבר 15, 2008 at 5:02 pm

    זאת באמת היתה שאלה מטופשת. פשוט לפעמים כשמשהו יפה בא לבנאדם להוסיף עוד משהו מלבד המילה "יפה", וחבל.

  • דני ססלר  On ספטמבר 15, 2008 at 5:06 pm

    למה אתה לא מפרסם צילום שלך, לפחות אחד, קטן, משו…

  • רפרם  On ספטמבר 15, 2008 at 5:43 pm

    דני, לא סחבתי את החמש קילו למדבר. מחשש למוות מיידי מתשישות
    את הדיגיטלית שלי גנבו אנשים רעים ואני עוד מסרב להתאושש

    תודה מאשה

להשאיר תגובה

