כבר לא מתביישים להיות גזענים כאן?

אני לא נוח להתעצבן בדרך כלל. אני משלים עם המון עוולות ציבוריות ופרטיות רק מפני שאין לי כוחות ואני מעדיף להימצא במקומות שיותר נוחים לי. לעשות דברים בקצב שלי ולקוות שמשהו ישפיע. אפשר לקרוא לזה בורגנות או משהו כזה. פשוט קצת נמאס לי ממאבקים עקרים.
 
אני לא מכיר את העלייה האתיופית לעומק. אני לא חושב שאפשר האמת. מדובר בהמון אנשים ממקומות שונים, מרקעים שונים.
אם להתוודות על האמת השתמשתי בהם קצת עבור האופטימיות שלי כאן, בישראל. חשבתי שלעולם לא תהיה כאן גזענות אמיתית על רקע צבע עור, כזו שמוכרת מאד במערב. חשבתי שהלאומנות היהודית המשוקצת, דווקא היא, תעצור בעד אותם גזענים פשוטים. תבלבל אותם עם עובדות.
 
את הג'ורה שישראלים פותחים כשהם בחו"ל חלק מאיתנו מכירים. לא פעם שמעתי חבורות מטיילים ישראלים באירופה מדברות על הריח שיש למהגרים, על הריח שיש לאפריקאים. לא צריך להזכיר את מה שקורה לישראלים בהודו. אלו שיושבים שם חודשים על חודשים ומתייחסים למקומיים כאינפנטילים, "עולם שלישי" הם מכנים אותם.
 
תמיד חשבתי כי דווקא העלייה האתיופית היא שתציל פה את הנטייה הנבערת הזו לשנוא את השונה. אך קליטת העולים מאתיופיה לוותה בגזענות כבר מראשיתה. הגטאות שבהם הושמו, חוסר הקשבה ויחס לתרבות שאיתה הם באו לכאן, אפליה במקומות העבודה, כל אלו תרמו להפיכתם של העולים מאתיופיה לאזרחים סוג ז' בישראל. מזל שהם עוד יהודים, תמיד אמרתי לעצמי. לולא היו, החברה הישראלית כבר הייתה מתנפלת עליהם וטורפת אותם.
 
פעם הייתה כאן בושה לדבר נגד העלייה הזו. אנשים לפעמים צקצקו ואמרו שהם צריכים ללכת לעבוד. המקומות שבהם תפגשו רבים מעולי אתיופיה יהיו בעבודות ניקיון ואבטחה. לאחר שלא הסתגלו לשיטות הלימוד והסוציאליזציה הישראליים. אבל אל תתנו לעובדות לבלבל אף אחד.
 
כבר נדרשתי בעבר לעניין הטוקבקים. כולנו קוראים אותם. חלקנו מגיבים להם. אנחנו אוהבים לפטור את ההודעות המזעזעות בכך שמדובר בקומץ. אני באמת לא רוצה להעלות לכם את ארוחת הצהריים ביום חם שכזה, אך המאמר התמים הזה מ-YNET עלול לעשות לכם את זה.
 
מדובר בידיעה בסיסית על הסוכנות היהודית הנהדרת שלנו ששמה לה למטרה להעלות את כל יהודי העולם למדינתנו הנאורה. היא גם החליטה שהיא הביאה יותר מדי עולים מאתיופיה והיא תשאיר שם את אלו שכבר נמצאים במחנות מעבר.
 
אני מכיר את הפעילות של הסוכנות היהודית בכל מיני מקומות בעולם. בתוניסיה הם עוד מנסים בעזרת פיתויים חומריים לחסל את הקהילה היהודית שעוד נותרה שם. זה יצטלם נהדר בעיתונות איך הם הצליחו להוציא את היהודים מהמלתעות של המדינה הערבית. חברים שלי שעלו לכאן קיבלו הבטחות לשכר דירה לחמש שנים ועוד הזדמנויות תעסוקה. לא משנה שהם לא באמת קיבלו את מה שהובטח להם. לא על זה באתי לדבר.
 
בברית המועצות יש את לשכת נתיב ופעילות ענפה של העלאה לארץ. העלייה משם מסתדרת לא רק עם רעיון הברית מילה אלא גם עם צבע העור.
 
במדינות המערב הפעילות השונה מתרכזת במציאת תורמים נוספים מהמדינות החזקות. מין ראיה לעתיד.
 
לעולים מאתיופיה אין קול חזק בתקשורת ולא ברחוב הישראלי. אני לא יודע מה הייתי עושה אם בעצמי הייתי עולה מאתיופיה וקורא את דברי הבלע כאן. אני פשוט לא יודע מה הייתי עושה.
 
תעשו לעצמנו טובה ופרסמו את הדברים היכן שאתם יכולים. אנשים תקועים במדינה אחרת, במחנות מעבר. המשפחות שלהם כבר כאן, החלומות שלהם כבר כאן.
 
אנחנו לא נצליח לשפר במהירות את תנאי הפליטים שאינם יהודים. בואו נלך צעד צעד וננסה להיות בני אדם לפחות בעניין הזה.
 
מפחיד אותי מאד שהבושה כבר נעלמה. לאן נלך מכאן?
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 4:21 pm

    "הלאומנות היהודית המשוקצת" – נו.

  • רפרם  On יוני 5, 2008 at 4:37 pm

    אני לא משתמש במילה הזו.

    אנחנו כנראה שונים, אני חושב שלאומנות יהודית היא באמת משוקצת. אך לא על זה הפוסט.

    יום יפה שיהיה לך

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 4:56 pm

    לאומנות היא משוקצת באשר היא.

    לאומיות לעומת זאת היא תופעה אנושית, טבעית ואפילו בעלת היבטים חיוביים, בין אצל יהודים ובין אצל אחרים.

    מה ההבדל? או. אצל רבים, לאומיות זה מה שהולך אצלם ולאומנות אצל השכן, אצל חלק מהיהודים – להיפך.

    אשר לעליית הפלאשמורה, איני בקיא בפרטים ואין לי עמדה, אבל נראה לי שהצגת את הדברים חד-צדדית. לא מעטים מבני העדה עצמם מתנגדים לעלייתם. מידת השייכות שלהם כקבוצה לעם היהודי אינה לגמרי ברורה ואפילו מידת השייכות של הטוענים להיותם פלאשמורה לפלאשמורה אינה ברורה.

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 4:59 pm

    בכתבה. מה שכתוב בכתבה לא בהכרח תואם למציאות.

  • שירה  On יוני 5, 2008 at 5:07 pm

    כתבת בעצמך שאינך בקיא בפרטים. ואז הבעת עמדה, למרות שכתבת שאין לך עמדה.

    ומעניין אותי לדעת- לכל כתבה וכתבה בYNET אתה מגיב "מה שכתוב בכתבה לא בהכרח תואם למציאות", או רק לכתבות שאתה לא אוהב את התוכן שלהן, והיית מעדיף שיהיו לא נכונות.

    מאוד נוח לחשוב שאנחנו לא גזענים, שמה שמתואר בכתבת פשוט לא נכון וכו'.

  • רפרם  On יוני 5, 2008 at 5:20 pm

    לאומיות יהודית והויכוח שיש לי עם הגדרה כזו, היא באמת לדיון אחר.

    אני אמנם לא מאמין לכל מה שאני קורא בתקשורת, עבדתי שם שנים ואני מכיר את המכניזם.
    אז אחד מהשניים, או שאחכה לתביעות הדיבה של הרבנים הראשיים נגד ידיעות אחרונות, או שאחזיק בעמדתי זו.

    הטיעון שלך לפיו אנשים מהקהילה האתיופית עצמה מתנגדים להעלאתם מעידה יותר מכל על עצמך.

    אני מצטער שיש בכלל דיון על נושא כזה.

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 5:23 pm

    האם אני בעד העלתם או נגדה?

  • יוסי קרצ'מר  On יוני 5, 2008 at 5:29 pm

    קל מאד להפוך לאומיות ללאומנות. שתי מלים דומות ויש ביניהן הבדל גדול.
    אני תומך בעליית יהודים לארץ. אינני יודע אם הפלשמורה הם יהודים. כתבה בעתון – זה לא משכנע אותי.
    אבל אם מבטיחים לעולים – צריך לקיים. אם מביאים עולים לארץ – צריך לכבד אותם.
    נדמה לי שהחוק אוסר אפליה. את החוק הזה צריך להפעיל בכל החומרה – נגד מפלי אתיופים ונגד מפלי נשים או כל אפליה אחרת

  • שירה  On יוני 5, 2008 at 5:31 pm

    עמדתך היא עירפול מיותר של המצב.

    "לא מעטים מבני העדה עצמם מתנגדים לעלייתם. מידת השייכות שלהם כקבוצה לעם היהודי אינה לגמרי ברורה ואפילו מידת השייכות של הטוענים להיותם פלאשמורה לפלאשמורה אינה ברורה. "

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 5:31 pm

    >>>הטיעון שלך לפיו אנשים מהקהילה האתיופית עצמה מתנגדים להעלאתם מעידה יותר מכל על עצמך

    מה זה מעיד?

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 5:38 pm

    דברייך פשוט לא ייאמנו. לא ייאמנו.

    אינך חולקת על נכונות הצגת הדברים שלי, אבל היא מפריעה לראיית השחור-לבן שלך, שאינה זקוקה לעובדות כלשהן. לשאלתך קודם, האם אני מעז לערער על המקור רב-הסמכא וינט בכל מקרה או רק כשבא לי, אז אני לא בקיא בפרטים אבל יודע מספיק, בסוגיה הזו, כדי שיהיו לי ספקות בנכונות האמור בכתבה.

    אפילו הכרזת, ברוב חוצפה, שיש לי עמדה בשאלת הפלאשמורה, כשהמציאות היא שלא הבעתי כל עמדה כזו, ואין לי.

  • רפרם  On יוני 5, 2008 at 5:53 pm

    אזהר בלשוני ולא אומר שיש לך עמדה. אתיחס למה שאתה כותב כ"השערה", "הנחה" או כל מה שתרצה.

    את הטיעון שלך (ואני נזהר לא להשתמש במילה עמדה) אתה מבסס בין היתר על כך שזהו רצונם של חלק מהקהילה האתיופית. ואם אומר לך שגם חלק מהקהילה הרוסית והיוונית גם הם נגד העלאתם, האם גם זה יצטרף לטיעון?

    למה הדבר דומה. ל: ערבי אחד פעם אמר לי שלא צריך להביא לפלסטינים מדינה. האג'נדה שלי מסתמכת על כך.

    אתה חושב כך, אני חושב אחרת. כל אחד והחלומות שלו.

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 6:15 pm

    ולא דומה לדוגמת הערבי.

    הוויכוח בינינו, כפי שאני רואה אותו הוא כזה. אתה, אם הבנתי אותך נכון, ובעקבות הכתבה, טוען שמדובר ביהודים, ושאין מעלים אותם מפני שהם שחורים ובישראל לא אוהבים שחורים, או משיקולים כלכליים, או שני הדברים.

    אני טוען, שלא ברור אם הם יהודים וזו הסיבה העיקרית שלא מעלים אותם ארצה. השאלה שאין לי עמדה בה היא השאלה עצמה – האם להעלות את הפלאשמורה או לא. (נטייתי היא להניח לקייסים של האתיופים לקבוע מיהו יהודי. יש כמה יהדויות, ואין היהדות של ביתא ישראל כיהדות של יוצאי עיראק או פולין).

    העובדה שחלק מן האתיופים עצמם מתנגדים להעלאה גורפת של כל מי שבמחנות בגונדר, וזו סוגייה טעונה בעדה עצמה, מחזקת את הצד שלי. הם מתנגדים לא מפני שהם לא אוהבים אנשים שחורים, ולא מפני שהם מודדים את המעשה במשקפיים כלכליות לא אנושיות, אלא מפני שהם אינם חושבים שכל האנשים במחנות בגונדר אכן שייכים לעם היהודי – גם בהגדרה רחבה שלו שכוללת את ביתא ישראל. אגב, חיים כהן, השופט העליון הדגול שהיה לו עניין רב בביתא ישראל ותמך בעליית הפלאשמורה (וכל אדם, שמעיד על עצמו בתום לב שהוא יהודי), העיר בציניות שהעובדה שקיים ויכוח כזה בעדה היא הוכחה שהם אכן יהודים.

  • רפרם  On יוני 5, 2008 at 6:33 pm

    אני מסתייג מעניין הלאומיות היהודית. עולה רק מי שהוא יהודי. אבל אני כן אומר שלפחות את זה יקיימו.

    לדעתי אכן לא מעלים אותם מפני שהם שחורים. עצם העובדה שחלק מהעולים מאתיופיה לא בעד להעלות אותם, לא רלוונטית לשום טיעון. מה הקשר בין ויכוח פנימי לחוקי מדינת ישראל.

    אם אתה תומך בהעלאת יהודים לארץ וכן מסתמך על הרבנים הראשיים, העניין פה פשוט לכאורה.

    הסיפור פה, הוא למצער, סיפור שראשיתו וסופו קשורים לצבע העור של האנשים. ועל זה אני כותב.

    היו אינסוף דיונים בנושא הפלאשמורה כן או לא. במקרה דנן יש אישוש ליהדותם מצד הרבנים הראשיים. התגובות לכתבה, שגם עליהם אני מלין, מדברות על דבר אחד כמעט. צבע עורם.

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 7:06 pm

    אבל במציאות לא. אם לדייק, הפסקה הזו:

    "במחנה בגונדר ממתינים למעשה יהודים. הם אמנם נאלצו בעבר להתנצר בשל סביבתם שהייתה עויינת כלפי יהודים, אך לפני כמה שנים נבחנה יהדותם ובתום תהליך מפרך הם הוכרזו כיהודים על ידי הרבנים הראשיים, ביניהם הרב עמר והרב עובדיה יוסף. מתוקף חוק הכניסה לארץ, כולם מחזיקים למעשה בזכאות לעלות לישראל."

    היא יותר מסתם פישוט של המצב, אלא פשוט לא נכונה. ודאי לא מבחינת המצב החוקי.

    ראה גם את הכתבה "השער נסגר" שהכתבה בוינט מקשרת אליה. גם כתבה זו היא בעד העלאתם הפלאשמורה, אבל שים לב לפרטים: נאמר שם שנקבעה רשימה של 17 אלף איש, ש" שיכללו ברשימה לבדיקת הזכאות לעליה ארצה". עלו כ-15,000 איש, כך שגם אם נניח שכולם זכאים, זה משאיר כ-2000. והנה, מספר המבקשים לעלות כעת הוא 8700. איך?

    הרבנים הראשיים קבעו שיש להתייחס לפלאשמורה כאל יהודים שהתנצרו בעל כורחם, לתת למי מהם שרוצה לחזור ליהדות לעלות ולגיירם לחומרה – ליהדות שלנו, שאינה היהדות של ביתא ישראל. לדעתי מוטב היה לתת לרבנים האתיופים, הקייסים, להכריע על-פי מסורותיהם הן בסוגייה הכללית והן בשאלת הזכות של פרטים.

    בכל אופן, קביעת הרבנים היא לזכאות עקרונית של קבוצה מסוימת. היא אינה חלה על כל מי שנמצא במחנות בגונדר ומבקש לעלות.

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 7:07 pm

    יש ויש. חלק גזעניות, חלק אומרות שהם אינם יהודים אלא מתחזים (אפשר להתווכח, לא קשור לצבע העור) חלק בעדם. אחדות מהללות את השר שטרית ונראות לי שתולות.

  • רפרם  On יוני 5, 2008 at 8:18 pm

    רוב טענותיי, ואני כותב פה בדרך כלל מתוך תחושותיי, הן שמדובר במקרה שלא היה קורה לאוכלוסיה אחרת

    אתה מעלה פה ניואנסים על מספרים שונים. מחלק לקטגוריות את המגיבים. אלה גזענים, אלה יהודים כשרים שכל מה שהם רוצים זה שבמרכז קליטה באשקלון יהיו אלף אתיופים ולא אלפיים

    שום דבר אינו סותר את תחושתי. מדובר כאן במשהו שמבוסס על צבע עור. אם היה מדובר בעליה מאנגליה עם אותם ספיקות (אנוסים או לא אנוסים) לא היתה פה אפילו שאלה

    אני לא נכנס למספרי הפלאשמורה או לפסיקת הרבנים הראשיים. זה לא מעניין אותי האמת

  • טלי  On יוני 5, 2008 at 8:24 pm

    העניין הוא לא יהדותם של האנשים המדוברים, בעיקר לאור העובדה שמדינת ישראל מעלה מבריה"מ, למשל, אנשים רבים שאינם אפילו ספק יהודים, אבל צבעם ותרבותם לבנים, אם אפשר לייחס צבע לתרבות, בניגוד לאנשים שצבעם ותרבותם שחורים…

    גם אני נחרדת לפעמים מהגזענות והבוטות שעולים מטוקבקים, אבל צריך לזכור שיש הרבה יותר אנשים שנמנעים מלהגיב- טוקבק הוא לא פונקציה של כמות ובטח שלא של איכות, רק של רצון להתבטא ובמקרים כאלה, גם רצון להרגיז.

    במילים אחרות- מעשים גזעניים ומדיניות גזענית, של המדינה וגם של אנשים פרטיים, מדאיגים אותי הרבה יותר מטוקבקים…

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 8:43 pm

    שזה מקרה שלא היה קורה לאוכלוסייה אחרת, אבל זה לא עניין של גזענות, אלא מפני שבאמת יש כאן מצב מיוחד מבחינת השייכות לעם היהודי, וכאמור גם אם נכיל בעם היהודי את ביתא ישראל. זה מצב מיוחד כי אין באתיופיה רישום מסודר, וזה מצב מיוחד כי אתיופיה היא ארץ קשה מאד שרבים רוצים לעזוב. לכן השאלה "אילו היתה עלייה מאנגליה עם אותם ספקות" היא חסרת משמעות. לא הייתה. (אגב, יש לא מעט התייחסויות גזעניות ומכוערות כלפי העולים מצרפת, בקרב תל-אביבים מגניבים בעיני עצמם).

    לגבי הטוקבקים. אלה לא ניואנסים. חלק פשוט אומרים, תעלו אותם. אלה ודאי אינם גזענים. האם כל מי שאומר שאין להעלותם, מפני שאינם יהודים, הוא גזען? אני לא חושב, וציינתי שהמחלוקת חוצה את העדה עצמה.

    אנסה להמחיש.

    יש קבוצות באפריקה שטוענות למוצא יהודי, ומקיימות לעתים קומץ מנהגים יהודים, כמו הלמבה. אין מכירים ביהדותם ואין מתירים להם לעלות. לגישתך – גזענות. הפרטים (רבנות, מספרים, האם האנשים במחנות בגונדר הם בכלל פלאשמורה או טרמפיסטים) אינם חשובים. לגישתי, זו אינה גזענות.

  • דודי  On יוני 5, 2008 at 8:54 pm

    עברתי על כ-30. יש לא מעט שתומכים בהם ללא סייג או מגנים את ישראל על מדיניות גזענית, לדעתם, למשל 1 או הרצף 25-30. יש חלק לא קטן שטוען שאינם יהודים (וכאן הויכוח – האם זו טענה שנובעת מגזענות כלפי שחורים).

    נכון שיש גם לא מעט תגובות גזעניות, כמו 7.

  • איריס  On יוני 5, 2008 at 11:52 pm

    יפה שנכנסת לנושא. זו סבכת מאין כמותה. הסיבה המיידית להביא את מי שהגיע כבר למחנות מעבר היא ההסתמכות שלהם על הבטחות של הדפקטים והמושחתים שבחשו באתיופיה (נידמה לי שהמוסד הוא בוחש עיקרי). הסיבה להתנגד נעוצה בכך שאם מיישמים את מבחן הפלשמורה, יוצא שחצי אפריקה הם אנוסים מימי שלמה המלך, עשרת השבטים והיידה שרה לבית המקדש השלישי.

    אבל באמת רפרם, אם נהיה הגונים, האם אתה חושב שמחכה להם פה עתיד כל כך נפלא ? אולי למענם הם, כדאי לתמוך בהשארתם שם ? אם מדינת ישראל, כרגיל, הונתה אנשים וגרמה להם לעזוב את ביתם, להגיע לשומקום, לחכות לפרס, ולגלות ש"אופס עבדנו עליכם", אפשר ללחוץ על פתרון אחר, פיצוי, יישוב מחדש, ויזות פליט לקנדה, יש אפשרויות.

    ראה מה קרה לצד"לניקים, למשתפים מעזה שיושבו ביפו ועד עפולה, ולשלל היפהפיות האוקראיניות מ"נעלה" (לחוף תל ברוך) שהגיעו הנה רק כדי לחזור אחרי כמה שנים עם זכרונות לא נעימים. לפעמים הגזענות של הרבנות היא גם כן מעשה ידי שמיים, בהפוכה.

    לפני חמש עשרה שנה סייעתי ל"קואליציה" מוזרה שנוצרה להצלת הפלשמורה, ושום דבר לא השתנה, למעט שהיום אנחנו יודעים שאולי עדיף להם להישאר שם, וגם לביתא ישראל ובכלל, המציאה לא מי יודע מה. שנתיב יתחילו להעלות יהודים מקנדה שם לא מספיק "ללחוש לפילים" צריך להראות שכדאי לבוא לכאן. זה בינתיים בלתי אפשרי. אז ממשיכים להרוס את החיים של מי שאפשר, רעבים, נואשים, וכאלה ששרפו את עצמם כי עזרו לפעילי העליה. מה חדש בעצם ? זה לא גזענות, זה ציונות.

  • אלון  On יוני 6, 2008 at 2:54 am

    דודי, אני איתך. במיוחד אני מסכים עם: "יש קבוצות באפריקה שטוענות למוצא יהודי, ומקיימות לעתים קומץ מנהגים יהודים, כמו הלמבה. אין מכירים ביהדותם ואין מתירים להם לעלות. לגישתך – גזענות. הפרטים (רבנות, מספרים, האם האנשים במחנות בגונדר הם בכלל פלאשמורה או טרמפיסטים) אינם חשובים. לגישתי, זו אינה גזענות. " אכן מהתגובות עולה שהאנשים פה שיכנעו עצמם שמדובר בגזענות, והיא הסיבה לאי-הלעתם והם לא יתנו לשום עובדה לבלבל אותם.

    גם אם היום הייתה צצה באנגליה קבוצה של עשירים לבנים משכילים עם תרבות מערבית ונגיד רק 100 איש (בטח אם היה מדובר ב 8000 איש עניים וללא השכלה עם תרבות שונה משלנו) שהייתה טוענת שדת חבריה היא הדת היהודית, עדין היו פה בעיות וויכוחים אם להעלות אותם לישראל. ויכוחים שעניינם שיקולים פרקטיים, וכאלו שעניינם מדיניות ארוכת טווח, וכאלה שבמרכזם הסוגיה ההלכתית גרידא.
    כך שהטענה שמדובר בגזענות, גם אם אי אפשר לפסול זאת על הסף, היא חלשה, כי יש ככ הרבה סיבות סבירות שבגללם ניתן לדון בעניין שיש לו פנים לכאן ולכאן (משמע אף אחד לא יגיד שבכל קריטריון חד משמעית נכון להעלות אותם לארץ) ולכן, אין סיבה להניח דווקא את הגזענות כמניע להחלטה (לנוכח הטיעונים נגד הלעתם מתחומים שאינם קשורים לגזענות).
    על מה מבוססת הטענה שזו גזענות, על תחושת הבטן של רפרם… סליחה שאני לא קונה מניות על פי תחושת הבטן של רפרם… גם בענין הזה מסופקני אם התחושה יכולה לבסס טענה כה חמורה, קצת תימוכין וביסוסין לא יזיקו לך.

  • רפרם  On יוני 6, 2008 at 12:08 pm

    לא מתחשק לי לבוא ולהוכיח במאמר אקדמי חוצב להבות למה מדובר כאן בגזענות.
    זהו מאמר עמדה אישי שמה לעשות, כן בא מתחושות הבטן שלי
    אני הדיוט ולא מצוי בפרטי הפרטים של סיפור הפלאשמורה. קראתי מאמר שבו מופיע שחור על גבי מסך את הסכמתם של הרבנים הראשיים ליהדותם ועל כך שהמחנה לעולים נסגר למרות זאת.
    קראתי את התגובות והתרשמתי מהן.
    המאמר הזה הוא אולי פרומיל מההתרשמות שיש לי על האנשים כאן בישראל.

    אתם חושבים אחרת. מנסים בנקדנות להיות האחראים על שאלת מיהו יהודי. לא מעוניינים בכאלו שהם לא "משלנו". רוצים להיות העומדים בשער שבודקים בעינים קשות מסמכים. את מי להכניס ואת מי לא.
    אני לא מאמין בדיונים בין אנשים שיש להם תשתית רעיונית בסיסית שונה. זה המצב כאן.
    תמשיכו לחלום את הרעיונות שלכם ואני אמשיך את
    שלי.

  • דודי  On יוני 6, 2008 at 2:26 pm

    פוסקים לפי מסורת אשכנז וספרד. בעניינים הנוגעים לביתא ישראל יש לפסוק לפי מסורת ביתא ישראל.

  • דודי  On יוני 6, 2008 at 2:28 pm

    שאינה קשורה לתשתית רעיונית בסיסית שונה, אלא לעובדות. הרבנים אישרו עקרונית את מוצאם היהודי של הפלאשמורה. זה הכל, זה לא אומר שכל אדם שנמצא במחנה בגונדר הוא ממוצא יהודי, גם לפי הרבנים הראשיים.

  • דודי  On יוני 6, 2008 at 2:30 pm

    אם אפשר, כדברי רפרם בפוסט, לבלבל אותך קצת עם עובדות.

    "לפני חמש עשרה שנה סייעתי ל"קואליציה" מוזרה שנוצרה להצלת הפלשמורה, ושום דבר לא השתנה"

    שום דבר לא השתנה פרט לכך, שרוב הפלאשמורה עלו לארץ.

  • אלון  On יוני 6, 2008 at 4:59 pm

    רפרם, העדת על עצמך: "אני הדיוט ולא מצוי בפרטי הפרטים של סיפור הפלאשמורה"

    אז יש לי עצה להדיוטות שאינם בקיעים בפרטים: אל תגבשו דיעה. ואם אתם מגבשים אחת, לא על מידע שקיבלתם מהתקשורת. ואם כבר גיבשתם אחת, והיא על סמך מידע מהתקשורת, תפקפקו בה. וגם אם אתם לא מפקפקים בה אל תפרסמו אותה.
    ואם כבר פרסמתם, דאגו שאין מי שיכול להפגע מהדברים שלכם.
    ואם מישהו העלה טיעונים נגד עמדתכם, אל תגנו עליה בדעתנות.

    כי בסופו של דבר, כשהדיוט שאינו בקיא בפרטים
    מגבש דיעה, סיכוייו לטעות גדולים.

    אז שיהיה בהצלחה להבא.

  • איריס  On יוני 7, 2008 at 6:41 am

    תודה. ידעתי שעלו הרבה כתוצאה מהלחץ אז. אבל גם קראתי בעיתונות איפה שהוא שיש עדיין קבוצה במחנות המעבר, שהם באמת לא "דור ראשון" פלשמורה אבל כאלה שגרו איתם או שייכים איכשהו ועזבו את
    הבתים שלהם כתוצאה מהבטחות.
    הקואליציה ההיא היתה מורכבת משמאלנים חילונים ומימנים קיצורים כמו יהודיה עציון, ואנשי המוסד. התרשמתי שהנושא מרקיב למרחוק.

    מדובר בסופו של 'דבר על מעין איחודי משפחות כלומר על זכויות של אלה שהם אזרחי ישראל להביא קרובים, באותה ליבראליות שניתנה לרוסים (ליוצאי בריה"מ לשעבר). אני משערת שיש הבדל גדול כמו שרפרם כותב. העובדה היא שהביאו כרבע מיליון לא יהודים מברית המועצות לשעבר. השאלה אם צריך ליצור בזה תקדים או לא. אני חושבת שאם מבטיחים צריך לקיים, אבל אני גם חושבת שכל תחום העליה "מארצות מצוקה" מושחת מהיסוד, כלומר זה פעילים מנתיב או מהמוסד שעוסקים בזה בשחיתותם האישית, לוקחים כסף או שוחד מיני מאנשים נואשים.
    הנושא עמוק וחשוב, מדובר בזיקה שנוצרה בין עליה ובין בטחון וזהות לאומית (המוסד לעליה ב וכולי) שפותח פתח לבעיות. ממתי ארגוני ביון עוסקים בהגירה ? רק בישראל.
    רק בישראל ראש הממשלה עדיין בטוח שהוא במחתרת נגד הבריטים, וארגון הביון הגדול מבריח מעפילים, ששים שנה אחרי העצמאות.

כתיבת תגובה

