אלי ישי ומאבקו החברתי לשחרור רוצחים

קצת באיחור וקצת מבולבל. אבל גם זה משו.

אני יודע שאין לי מה לצפות מבחינה אישית מאלי ישי או מתנועת ש"ס. מעולם לא הצבעתי להם ואני גם כמובן לא מתכנן. באירועים (ובלהבדיל הלוויות) משפחתיים אני תמיד רואה את קודקודי ש"ס מגיעים לשמוח/לנחם. אם זה בשבעה של סבא בועז שיצאתי מהחדר בפיג'מה וראיתי את הרב עובדיה יושב לו בסלון, או בחתונות שונות ומשונות שבהן אני פתאום רואה את אלי ישי, מגיע. גבוה, עם מכשיר טלפון דק צמוד לו לאוזן ועוד שניים שלבושים כבחורי ישיבה, בד"כ עם תספורת מעודכנת, נעליים מבריקות ומשקפיים במסגרת מוזהבת/מוכספת.
הוא בד"כ לא תופס תכונה סביבו כמו שהרב עובדיה תופס. אבל הוא בהחלט מה שנקרא פונקציונר לא קטן וככזה הוא מושך פה ושם אנשים. הוא גם מגיע לשמחות המשפחתיות שלי מפני שהוא "ממוצא" תוניסאי. כלומר, ההורים שלו נולדו במדינת תוניסיה. הוא עצמו נולד וגדל בארץ, למד בישיבות בני עקיבא, פורת יוסף, עשה צבא. מסלול רגיל של חרד"לים. לא המסלול הקלאסי של מצביעי ש"ס. במיוחד לא הרקע של ישיבת נתיב מאיר.
אני לא מצפה כלום מאף מפלגה, אם להתוודות על האמת. אך מכל מצביעי המפה הפוליטית המתוסבכת שלנו אני מזדהה יותר עם מצביעי ש"ס מאשר עם מצביעי מר"צ/עבודה/קדימה וכו'.
התחושה שלי מול חלקם, אנשים שאני מכיר, היא שהם מסתכלים על המפה הפוליטית, לא ממש מזדהים עם חלקים ממנה שזעים תמיד "ימינה" או "שמאלה" ופשוט מבכרים ללכת על בטוח. על הרב עובדיה. שלפחות ברכה תצא מזה. וגם מצווה.
אין לי ספק שרובם המכריע של מצביעי ש"ס הם מה שנהוג לכנות אצלנו "ימנים". כמו שברור שמעל לתשעים אחוז מהעם היושב בציון הוא גם כזה, למצער. זה הכול קשור הרי לסוג הפונט והכותרת בידיעות ובמעריב כדי להצביע לכאן או לשם. אנחנו בעד נוחיות, בעד שבטיות, בעד מחשבות בסיסיות וכו'. אבל לא בגלל נושא זה החלטתי לכתוב על פוליטיקה (באמת קצתי בחרא הזה).
אלי ישי, אותו אלי ישי, מעוניין ככה להשתמש במטבע העתיק הפגאני של עין תחת עין. אולמרט משחרר רוצחים? אני לא אמחה ואומר שיש פה זילות של חיי אדם (משפט שבאמת בחיים לא תשמעו מהאיש הזה), אני אבקש להמשיך את הסיפור ולשחרר גם יהודים שרצחו. אלא מאי? רק יהודים שרצחו ערבים.
כלומר, לא חומרת הפשע וגם לא הנסיבות. לא הקשר ולא הסיבה. שני קריטריונים נורא פשוטים שמאד קל לעמוד בהם. תהיה ידך קלה על ההדק מול ערבי. תהרוג ערבי קשיש עם אבנים בידיך, שים מטען חבלה בבית ספר לבנות וזכה לחנינה.
האם הבחור החנוט בחליפה השחורה המוזרה הזו, הקורא לעצמו מגן החלשים, קרא את פסקי הדין שהרשיעו את אותם רוצחים שאותם הוא רוצה לחון ככה, באבחת מחשבה?
האם כך הוא נוהג בביתו שלו? אם נתפס אדם שפרץ לביתו האם מר ישי לובש את הגרב השחורה על ראשו ויוצא למסע נקם אצל בתי השכנים? אם מחבל מהחמאס מתפוצץ באוטובוס וקוטל אנשים, האם ישי מסכים לפיגוע גומלין שיכרית מהעולם עוד אנשים שלא חטאו?
מהי המשמעות של הצעת החוק האווילית הזו, אני לא יודע. אני רק כותב ממקום של רגש שלא מבין איך אדם, כל אדם, יכול לחשוב מחשבות נואלות כאלה. יש המון אנשים כאלה, אך את האיש הזה אני מכיר וגם עברתי לידו. נגעתי בבגדים שלו. הוא בן אדם אמיתי. לפחות זה מה שהרגשתי. באופן מעשי הוא הבן אדם עם הרמה המוסרית מהנמוכות ביותר. אין מה להתייחס אליו בדה-הומניזציה. צריך להיזהר מאנשים כאלו. הוא נושא בתפקיד חשוב בממשלה ויכול להשפיע במובן הכי פשוט של המילה. החוק הזה יכול לעבור חלילה ואז באמת יותרו דמם של אלפי אנשים.
די בכך שאף קצין או חייל עומדים לדין באשמת רצח אזרחים (טוב, זה משפט שיקפיץ עלי כמה אנשים. פאק איט)
האיש תומך באופן פעיל ומעשי בהריגה של חפים מפשע ובפעולות טרור אכזריות. מסע לשחרור של רוצחים אכזריים כמוהו כתמיכה לא מסויגת בהם. אין הבדל בין תמיכה כזו בהריגה של חפים מפשע (כן, גם יהודים, הגזע העליון).
 
שתי תזכורות לחלק מהרוצחים שמר ישי מעוניין בשחרורם:
גור האמל, בחור צעיר שהסתובב בגבעות עולם (רוב הסיכויים שאתם מקבלים את הביצים האורגניות שלכם משם) רוצץ את ראשו של מוחמד א-זלמוט בן 68 באבנים. הוא הודה וטען שכנראה לא היה שפוי.

מחתרת בת עין (מורג, גמליאל ודביר-זליגר) שניסו ללא הצלחה לפוצץ בית ספר לבנות בשכונת א-טור. שהודו ואח"כ חזרו בהם מאישומים בדבר רצח של שמונה פלסטינים בין השנים 2001-2002. טוב, המחתרת החביבה הזו אמורה בכל מקרה להשתחרר בעוד כמה שנים (לידיעת מר ישי).

עכשיו. אין לי כוח להתפלפל טיעונים פילוסופיים על מהו טרור ומהו טרור יהודי ולהיפך. מה לגיטימי ומה לא.

אדם התומך בשחרור של האנשים האלה, גם מזדהה עם חלק ממעשיהם. אם הוא מתנגד לשחרור של רוצחים פלסטינאים, שימשיך להתנגד. שירים שלט, שיפגין. שלא ישחרר מהצד השני, מהצד שלו, את רוצחיו.
 
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רבקוש  On נובמבר 26, 2007 at 8:20 pm

    עזוב את אלי ישי. למה לך אישית לא מפריע? למה אתה לא יוצא לרחובות או לפחות כותב על זה? מדובר הרי במאות מחבלים משוחררים לעומת בודדים יהודים. גם הם משוחררים על רקע גזעי. כי לנו יש כנראה את הדם הזול ביותר בעולם, או לפחות במזרח התיכון. גם בעיני המנהיגים שלנו, שעושים בו ניסויים פעם אחרי פעם
    ועוד שאלה: למה אתה קורא לעצמך מתלבט אם אתה שמאל קיצוני? הגעתי בעקבות המתכון שלך למרק, והצטערתי לפגוש עוד אידיוט שוחה בזרם, וסליחה על הצרפתית

  • רפרם  On נובמבר 27, 2007 at 12:19 am

    מה יהיה כבר עם הפוליטיקה בגרוש הזו?
    יש אנאפוליס וכולם רצים לכותל (!) להתפלל לקב"ה שיכניס לאולמרט לראש לא לצאת מירושלים. לא יאומן כמה היהדות מתבזה בימים דלוחים שכאלה.

    ולעניינו. מאיפה יצאת עם זה שאני תומך בשחרור רוצחים? דוקא לי היה הרושם שאני מתנגד.
    אני נגד שחרור רוצחים שרירותי. יש עונש, יש הרתעה.
    ושוב, אני לא מבין את מיסטר ישי, שקפץ ככה כדי לשחרר רוצחים מטורפים.

    לא הבנתי את ההשוואה שלך, ריבקי. אני קפצתי לשחרר פלסטינאים שרצחו אנשים חפים מפשע? מתי זה בדיוק קרה?

    די עם הפוליטיקה (אתה שמאל קיצוני! אתה ימין רבע מתון! אתה ליברל חצי קיצוני וחצי שקרן!). זו מילה לא יפה. תסתכלו מסביב, יש אנשים.

  • דניאל  On דצמבר 18, 2007 at 6:40 pm

    רפרם! רפרם!
    אתה חושב שאלי ישי אדיוט?
    אתה חושב שאלי ישי באמת רוצה לעשות עסקת חבילה מאוזנת?
    אתה חושב שאלי ישי תומך באופן פעיל ומעשי בהריגה של חפים מפשע ובפעולות טרור אכזריות?

    מה שאתה יכול לומר על אלי ישי זה רק שהוא מקיים את מאמר חז"ל "בעקבא דמשיחא פני הדור כפני הכלב" כלומר יודע ישי את צאן מרעיתו והוא משמיע באוזניהם נעימות שינעמו לאוזנם וישאירו אותם עם הפתק ש"ס למען יגדילו וירוממו את מפעלות ש"ס המהוללים.
    בטוחני שלפני הצהרתו הוא הודיע לראש הממשלה שיתעלם מהצהרותיו לגבי שחרור אסירים.
    רק פליאה לי עליך כיצד אמורא בר אוריין כמוך נפל בפח כמו כל העדר של ש"ס והאמין שאלי ישי מתכוון למה שהוא אומר.
    כנראה שאתה אדם שפיו ולבו שווים,

  • דניאל  On דצמבר 18, 2007 at 6:51 pm

    אין הכותרת בתגובה הקודמת מתכוונת אליך חס וחלילה.
    אלא לאנשי ש"ס הרועים באחו המוריק וזוללים בכל פה ממשמני הארץ ומציגים את עצמם כתלמידי חכמים.

  • רפרם  On ינואר 3, 2008 at 8:23 am

    מבין אני וגם חצי מבין

    אך מהתחושות שלי, על אנשי ש"ס. רובם ככולם, וזה אולי יהיה מפתיע לכתוב זאת, הם אנשים מתונים הנתונים לשבשבת הלאומנות. הרבה מעמדה החוששת למעמדם ה"ישראלי".
    אני רואה את הקרובים לי כדוגמא.
    רב או שניים. אלי ישי או שניים. יעבירו עוד כמה אנשים לזרועות האנושיות.
    אנשים כמו נסים זאב ואלי ישי מקצינים את העמדות של אותם אנשים המשבשבים לכל הכיוונים.
    לא אכפת לי מה הטיפוס הזה חושב, צר לי על אותם אנשים שמקשיבים לו.

להשאיר תגובה

