תאנים

היה זה אך לפני חצי שעה. ערביה כבת שישים עלתה בדלת האחורית של האוטובוס עם הרבה סלים. היא התקדמה לעבר הנהג ולאחר ששילמה היא חזרה באיטיות כלפי מרכז האוטובוס. בעודה הולכת היא הוציאה תאנים מכיס גדול שהיה בין הקפלים של השמלה העבה והחלה לחלק לאנשים באוטובוס. שלושה ילדים שישבו יחד לקחו ועוד שני זקנים. השאר סירבו.

הנה קישור לאירוע תאנים שעשינו לפני שבועיים. סחבק מדבר קצת שטויות, אבל תסלחו לו.
וגם משרי אנסקי
ובכלל, כדאי למלא תאנים. שימו חתיכה של גבינת עיזים טובה. תערבבו קצת אגוזים טחונים עם ירוק (כוסברה או נענע), גזר, דבש או סילאן או דבש ענבים, צימוקים. בקיצור, כל דבר שמריח מגינת ירק או עסיסי. זה מעולה לפתיחה של ארוחה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • צוקי  On אוגוסט 14, 2007 at 1:07 pm

    אלו שלקחו.
    הייתי רוצה להיות בטובוס הזה ולקבל ממנה גם תאנה , ובהיותי לא ילדהיותר וטרם זקנה, היינו מקבלים תמונה אחרת.
    אלך לקנות לי תאנה.

  • אייל גרוס  On אוגוסט 14, 2007 at 1:21 pm

    אין כמו תאנים.. כמה חבל שבגלל הנסיעה לברלין החמצתי את הביקור!

  • סנדי ש.  On אוגוסט 14, 2007 at 2:08 pm

    סיפורי האוטובוס הירושלמים שלך מוצלחים מאוד

    בקרוב הספר…

  • לירון תאני  On אוגוסט 15, 2007 at 1:43 am

    שם המשפחה שלי הוא תאני אבל זה בעצם שם שניתן לסבי ז"ל על ידי פקיד הגירה כשעלה ארצה מתימן.בכפר שבו הוא היה גר הוא היה מוכר כ"באלאס"- המילה התימנית לתאנים וזאת מכיוון שזה היה מקצועו: מגדל תאנים. כשעלה ארצה שמע פקיד ההגירה שחבריו לעליה קוראים לו בשם באלאס.הפקיד התעניין מה פירוש הכינוי ובו במקום, ברוח הבן גוריונית, הכריז עליו כעל תאני.המצחיק והמעניין הוא ששם המשפחה המקורי של סבי זל, ושל אבי ז"ל, היה חדד.
    צירוף מקרים משעשע לא?
    אין כמו תאנת באלדי עסיסית(-:

  • שמעון זילבר  On אוקטובר 24, 2007 at 4:30 am

    שלום רפרם,
    רק במקרה הגעתי היום לדף/רשימה/עמוד שלך (אין לי מושג איך לקרוא לזה), ועשית לי טוב על הלב באנושיותך הפשוטה. תודה.
    ולעניין התאנים, אני יושב כעת בארצות הברית בפרויקט INVINCIBLE AMERICA. אמרתי פעם לקבוצת חברים שיש פה המון פירות, אבל מה שחסר לי הוא תאנים טריות כפי שאני אוהב לאכול בארץ – פה יש רק מיובשות. כעבור מספר ימים מצאתי על מפתן דירתי צנצנת ובה כמה תאנים טריות וללא תגית של שם התורם המסתורי (בסוף גיליתי). אני משער שזה היה יקר מאוד – בוודאי קונים כל תאנה לחוד. נתתי לחברי האמריקאי ואכלתי בעצמי. די ככה ככה. מן הסתם קטפו אותן בהיותן בלתי בשלות כדי שתעמודנה בתלאות המסע לחנות וללקוח, וזאת התוצאה. עדיין מתגעגע.
    נזכרתי שבקוראן יש פרשה המתחילה ב"וא-תין וא-זיתון וא-טור סינין", כלומר: אני נשבע בתאנים ובזיתים ובהר סיני". כן, הן בתנ"ך והן בקוראן יש מקום כבוד לתאנים. בחיי, מגיע להן!
    תודה רפרם

להשאיר תגובה

