אד באסטינג מתוחכם וקצת על השתמטות


(הראנו להם, אה?)

 

לא יודע למה זה מתחיל רק עכשיו. המראה של ההמון הזועם עם הלפידים תמיד התאים לישראלים. עכשיו זה כבר מקבל תדמית "אופנתית", בעיקר מאמצעי התקשורת. אנשים נושאים לפידים ומפגינים נגד אנשים שלא משרתים בצבא. יפה במיוחד השילוב בין ההתבטאויות ה"אזרחיות" להתבטאויות ה"ממלכתיות" שנתפסות ככה עם הפירור על השפם באמצע הבורקס. במין המהום שכזה. פואד בן אליעזר כזה.
האנשים עם הלפידים, במקום למחות על מתיהם מול האנשים ששלחו את בניהם אל מותם, מבקשים, במטותא, שגם הורים אחרים יסתכנו באבדון חסר תוחלת. הם גם מנסים להיות אופרטיביים ולעזור למקבלי ההחלטות במספר הצעות הומאניסטיות. אחריהם מחרים מחזיקים הטוקבקיסטים שצורחים צרחות של עונג. מבט קצר על ההצעות מגלה יצירתיות יתר: שלילת רישיון נהיגה, תשלום מיסים יותר גדולים, שלילת זכות ההצבעה והקמת בנק של חברות שיתחייבו לא להעסיק משתמטים.

22. "חזק ואמץ!!!"

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גיל ביקל  On אוגוסט 3, 2007 at 8:31 pm

    לו היית נושא בעול המטורף של המילואים, היית גם אתה מוחה על העוול שנעשה למשרתים.

    אתעלם במופגן מהערתך הפטרונית, הצינית והלא מוסרית לגבי המתים.

    רק תחשוב פעמיים ונסה לשים עצמך במקום.

  • רובי  On אוגוסט 3, 2007 at 10:35 pm

    תמליץ גם על הבלוג שלך.

  • רפרם  On אוגוסט 3, 2007 at 10:46 pm

    קטונתי מלדבר על המתים או להחליט בשאלות של מוסר. אני מבין כאב של אב, אך לא מבין רצון לשלוח עוד ילדים למוות או לשטחים.
    ‏ למגיב השני. שחלי? על מה להמליץ?

  • פואד ודיאטת תמרים  On אוגוסט 4, 2007 at 12:47 am

    בכתבה חסרה הרחבת נושא הבורקס,לפי התרשמותי שם אתה מגלה בקיאות רבה יותר.

  • גיל ביקל  On אוגוסט 4, 2007 at 7:10 am

    הסבר נוסף:
    העניין הוא לא עם שליחת אנשים נוספים למות, אלא אם חלוקת הסיכון על כמה שיותר אנשים. איזה סיבה בעולם אפשר להציג כתירוץ מדוע אני נושא בסיכון ואחרים לא ?
    למה אני יכול לוותר על קידום בקריירה כי אני עושה מילואים ולאחרים יש את כל הזמן הפנוי שבעולם לעשות קריירה לימודים וכו' ?

    המנעות מעניין המוות הכרוך בשירות הוא כמובן מובן, אבל אל לו לבוא על חשבון הפקרת אחרים.

    אם קטונת מלהחליט בשאלות של מוסר, אולי אל תדון בזה ?

  • איריס  On אוגוסט 4, 2007 at 7:30 am

    אל תשפכי אהבתך על הג'וינט
    תיקון קטן באות האחרונה ישפר את התוצאה

  • רפרם  On אוגוסט 4, 2007 at 4:16 pm

    לגיל
    אני רק אמרתי את דעתי הצנועה לפיה כדאי לרכז מאמצים למנוע את המלחמות המטופשות הבאות מאשר לדאוג שיהיה "שיוויון" ביציאה לאותן מלחמות ובמוות. אי אפשר להתעלם מכך שהפעילות הצבאית אינה בקונצזוס, וזה באנדרסטייטמנט. לא אני הכנסתי את עניין המוסר, זה לא רלוונטי.

  • א  On אוגוסט 4, 2007 at 5:23 pm

    למה אי אפשר להיות מצד אחד חבר במחנה השלום, ולשאוף ליום בו אף אחד לא ייהרג במלחמה,
    ומצד שני לשאוף לחלוקה שווה של הנטל עד שהיום הזה יגיע ?

    ואם ייגמרו המלחמות, האם העול של החזקת צבא לחירום(כמו שיש אפילו לשוויץ) ויציאה לאימון פעם בשנה, אינו ראוי לחלוקה ?

    באיזו זכות אתה מבל מאבק צודק אחד, בשמו של מאבק צודק אחר ?
    איך היית מגיב למישהו שיטען, למשל, כי המאבק לצדק חברתי כלכלי, ראוי לו שייפסק עד לסיום המאבק למען השלום ?

    ועוד:
    לדעתי דווקא גיוס חרדים יניע את הכח האלקטורלי
    שלהם שמאלה, ויחיליש את התמיכה המסורתית שלהם בימין.

  • גיל ביקל  On אוגוסט 4, 2007 at 7:10 pm

    רפרם,
    ביחס לתגובתך האחרונה. דעתך לא היתה ממש צנועה. השתמשת במלים יפות וקולעות מאוד כדי לצייר את תומכי נושא השיוויון בחלוקת הנטל כאנשים מתלהמים, נושאי לפידים (רמז ללינץ'?), המציעים ביצירתיות יתר שלילת חרויות. אני לא רואה פה צניעות יתר בחוות דעתך אלא משהו שקרוב יותר לשלילת הלגיטימציה למחאה והצגת המוחים כאנשים חמומי מוח עד כדי פרימיטיביות (הלפידים).

    אינך יודע כמובן אם אני איש מחנה השלום או לא. אינך יודע עלי כלום ועל אף פי כן אתה בוחר להחליט שאינני מפנה משאבים מתאימים גם להשגת שלום ושמירת חייהם של אנשים. זו הנקודה החלשה מוסרית בטיעון שלך.

    לגבי הקונצנזוס שיש או אין לפעילות צבאית – אני מבין מה שאתה אומר – אתה אומר שאם הפעילות שנויה במחלוקת, עדיין אפשר להמשיך ולטחון את המילואימניקים הפראיירים. זה מה שאתה אומר בעצם.

    חזור בך שכן אתה פוגע באופן אישי בי ובקהל המשרתים במילואים – אנשים ששומרים עליך יום ולילה גם אם אתה כרגע לא מעוניין בכך.

  • רפרם  On אוגוסט 4, 2007 at 9:02 pm

    לא.
    המאבק לשוויון וצדק חברתי אינו קשור למילואים. המאבק בעד יציאה מהשטחים ונגד מלחמות מיותרות שעולות בדמים, הוא בהחלט כן. חלוקה שווה של נטל אשר תפקידו העיקרי היום הוא לצאת למלחמות כמו להחזיק בשלטון צבאי אוכלוסיה שלמה, היא חלוקה מטרידה. יש ערך ברור בחלוקה של חובות וזכויות. אבל למה צריך להניף כדגל דוקא חלוקה בנושא שהוא שנוי במחלוקת. הפעולות של הצבא הישראלי. אני גם לא רוצה "להסיט" את הציבור החרדי שמאלה מבחינה פוליטית. הם היו שם תמיד ורק המיליטריזם הישראלי והרצון שלהם להידמות לחלקים שלו (מין פטריוטיות שנוצרה בגלל ה"משתמטים!" שהדביקו להם) לקחו אותם ימינה.

    לגיל
    אני מתנצל מראש אם אני פוגע באי אלו רבדים. מה אעשה וההרגשה שלי מכל מה שקורה בתקשורת, היא עליה על גל של "פוגרום" כלפי אותו נושא. הרי אותו פואד, ואותו ברק ואותם אנשים, כולם היו פה, ניהלו ממשלות ולא עשו כלום. מדובר במהלך פופוליסטי לחלוטין.
    אני לא מדבר במושגים של "לטחון" את המילואימניקים. אני רק חושב שכאשר מדובר בפעילות שנויה במחלוקת, צריך להנמיך את הטונים הקוראים לכולם להשתתף באותה פעילות. דוקא בשבוע בו נחשפו מידי החיילים עצמם, שיטות הפעולה וההשפלה שעוברים בני אדם בשטחים.
    אני עצמי התחלתי בשירות מילואים והפסקתי אותו (תוך כדי ישיבה בכלא), בגלל דברים לא מוסריים שהתבקשתי לעשות. אני רק מדבר מתוך ליבי.

  • גיל ביקל  On אוגוסט 5, 2007 at 10:51 am

    רפרם,

    לא אציק לך יותר, וצר לי על המציאות הזו ועל המקומות השונים שאליהם היא הובילה אותי ואותך.

    איני יכול להבין מדוע אני נלחם כדי להגן (בין השאר) על חופש הביטוי שלך ועל צורת חייך בעוד אתה לא נלחם להגן על שלי. כנראה שההסתכלות על החיים דרך הפריזמה הצרה היא קלה ונוחה.

    לא אמשיך לכתוב לך כאן ואני מאחל לך כל טוב.
    גיל.

  • רפרם  On אוגוסט 5, 2007 at 11:36 am

    גיל יקירי
    אלו אינן הצקות. רק ניסיון להבין אחד את השני

    אתה מדבר במונחים נורא כלליים. מונחים כמו הגנה על הבית, שמירה על אותם משתמטים

    אני לא רואה את המצב כך. מפני שאני אדם אחד אני מסתכל בפריזמה שלי, שהיא אולי צרה, אבל היא אישית ומשקפת אותי

    אני חושב שבפעולות שאני עושה מדי יום (אם זה באמנות או בכתיבה) אני תורם למקום שוויוני יותר. לא רק בין חרדים וחילונים, אלא גם בין כל האנשים החיים כאן

    כל אחד והדרך שלו. יותר חשוב בעיניי לשאוף לשוויון משמעותי כמו חופש התנועה מאשר לדאוג לשוויון בין אותם אנשים המגבילים את חופש התנועה. זה יבוא אחר כך. כשיהיה יותר אנושי כאן

    כל טוב גם לך

כתיבת תגובה

