חוק השבות (זה כמו לכתוב סקס בכותרת)

אני עוד בג'רבא. הלילות עודם קרים והחום מגיע לאיטו. חם בעיקר בשעות הצהריים והדיווחים מפריז מספרים על גשם שלא מפסיק. ליד השוק הגדול של ג'רבא (חומת סוק) יש גומחא קטנה שמוכרים בה בעיקר שתיה קרה שבימי הצהריים מפוצצת באנשים. יש במקום עוגות שונות, מקומיות כמו מקרוד ויויו וכמובן גם צרפתיות, זכר לשלטון הקודם. אחד מהלהיטים הצרפתים כאן, כמו בבאר שבע אצל המרוקאים, הוא המיל פיי (עוגת אלף הדפים). בגומחא מחלקים בעיקר חלב קר שמציף את המצח בתחושה טובה וגם לימונדה ורוזטה משובחת. מאד זול כאן, בעיקר ביחס לג'רבא היקרה. שתי עוגות ושתי כוסות לימונד בדינר וחצי. דינר וחצי זה אלף וחמש מאות מילים.

היום קיבלתי מחדש את האזרחות התוניסאית שלי. לפני שגמרתי עם כל המסמכים הייתי צריך לעבור פרוצדורה של בדיקת ראיה בבית חולים הממשלתי. אני חששתי יותר מכך שרופא העינים יגלה שאני לא קורא ערבית. בבית חולים הממשלתי מסדרונות ארוכים עם אותו ניחוח מוכר. ליד הקבלה עמדו, כמו בכל בית חולים בעולם, אח ואחות. האח כבן ארבעים, גבוה, משופם, נראה רווק. צוחק על כל מילה שהוא אומר או שאומרים לידו. לצידו אחות נמוכה עם פנים זעופות. אני הייתי אמור להעמיד פנים שאני גר באי, כי זה בית חולים ממשלתי שלא מטפל בתושבי חוץ. כשנכנסתי לרופא עיניים, התחלנו לדבר שיחת חולין. הבחור למד באוניברסיטת קאהיר וסיפר על המשבר המוכר של השפה שפקד אותו בשבועות הראשונים שם. התברר אפילו ששנינו מכירים את אותו חור גאוני ברחוב פאלקי, שמוכר יונים ממולאות. גם בדיקת העיניים עברה טוב, הוא נתן לי רק לקרוא מספרים.
לא נעים לומר, אבל לא דפקו לי עם חרב על הכתפיים כשקיבלתי את האזרחות. מה שכן, הטביעו לי את האצבעות בדיו וחתמתי כמו איזה אנאלפבית על מיליון מסמכים. הבוהן הימנית עשתה את עיקר העבודה. את הצילום לקחתי מחוץ לבית משפט. לא העזתי לצלם בפנים, הבוהן חשובה לי.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

