סלטה משוויה

הפוסטים הכי נצפים פה הם על פוליטיקה, סקס ואוכל. על פוליטיקה אני כבר כמעט ולא כותב, על סקס אני כותב תחת שם העט "יהושפט" וכדי לדבר על אוכל נתכנסנו כאן.
הבוקר בישלתי אצל אמא שלי במטבח. אני עשיתי סלטים ואמא שלי התפרעה עם טלה בפול ירוק, כפיתות ועוד כל מיני דברים טובים.
זה תמיד כיף להכין אוכל ליד אמא שלי. אנחנו מתבדחים הרבה. אני בדרך כלל עובר לתוניסאית ולפעמים מצחיק אותה קצת במרוקאית. שזה מין תוניסאית מוארכת ומתנגנת (אני קורא לה תוניסאית משתוממת). אנחנו מרכלים על הבן של ההיא ועל אבא של ההוא. הכול בערבית מצחיקה. ערבית של יהודים שיש בה הרבה תימהון והרבה צחוק.
חשבתי לצלם ולכתוב מתכונים להרבה דברים. אבל למי יש כוח. אז אתן פה רק מתכון לסלט משוויה, שזה גם משהו.
הסלט הזה קרוי משוויה כי משווי בערבית זה שרוף. על האש. אז קדימה, לעבודה.
אוקיי. אז תקנו בשוק הרבה עגבניות, פלפלים יפים ופלפלים חריפים ושימו הכול על האש. אני שמתי נייר כסף על הרשת, כדי לבזר נכון את החום והאש.

אחרי שהכול מתפחם ממש מעבירים לקערה ומקלפים הכול. השלב הזה הוא מאד קל, כי הפחם יורד בקלות עם הקליפה. כדאי להוריד מהפלפלים החריפים את הגרעינים ומהעגבניות את השורש.

את כל מה שקילפנו אנחנו מעבירים לקרש חיתוך ובסכין טובה קוצצים גס את הכול. בעזרת הידיים אנחנו מתחילים לתבלן. מוסיפים שמן זית, שום טחון, מלח, כמון, קירוויה (קימל) ופפריקה. עם הידיים מערבבים את הכול. טועמים ומתקנים תבלון.

 

תנו כבוד לצלחת. יש לה איזה 70 שנה.

מישהו חרדי פעם סיפר לי שעבור החרדים יש שלושה דברים שאם היו משתנים בהלכה, היהדות הייתה מושלמת. אם היה אפשר לשתות נס קפה עם חלב אחרי החמין בשבת. אם היה אפשר לשתות כוס תה אחרי כל נדרי בכיפור. ואם אפשר היה, בערב פסח, לנגב את המרק קניידלך עם חתיכת חלה טרייה. גם את הסלט משוויה הכי טוב לאכול עם חלה טובה.
פוסט של ארוחת בוקר שעשינו בשער שכם נמחק לי. מה שכן, נתתי שם לינק להכנת פנקייק. קחו.

חג טוב שיהיה לכם

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סנדי ש.  On אפריל 2, 2007 at 1:04 pm

    שומעים את תחנוני הסלט לחלה )-:

  • נעמה יערי  On אפריל 3, 2007 at 3:19 pm

    מקסים כתבת, והתמונות עושות תיאבון….

Trackbacks

כתיבת תגובה

