סמי חליפות ומנהטן

אתמול קרה לי משהו קצת מוזר. הסתובבתי קצת עם נמרוד וצ'יקי ונכנסנו לחנות שמוכרת חליפות ברחוב טשרניחובסקי. שני הליצים ניסו לברר את מחירה של חליפה המותאמת לגופם השרירי (2500 שקל) ואני שנכנסתי אחריהם קיבלתי לפתע מסר משמיים. הרגשתי מואר וניגשתי לחייט (סמי) ושמתי יד על הכתף שלו. הייתה לי חוויה דומה להתמסטלות מופרזת. הרגשתי מרחף וגירשתי את נימרוד וצ'יקי. רציתי קצת זמן איכות עם סמי. לראות מאיפה מגיעה ההילה המוזרה. אחרי שהם יצאו סמי החליט לסגור. חשבתי שזה בגלל ההתעלקות המפחידה שלי. הוא חשב שזה בגלל שהשעה שש. השעה בה הוא סוגר.
האמת היא שהוא הרגיש די מוחמא. הוא גמגם בהפתעה כשקבעתי שהוא בעצם מלאך שנולד במרקש לפני 73 שנה. הוא נעל את החנות והזמין אותי לבוא שוב. לשמח אותי.
הצטרפתי לקפה עם החברים וצ'יקי קרא שירים בספר של ואלאס סטיבנס. ניסינו לתרגם ביחד כותרת של שיר בשם "איש עם זקן, לבוש יפה". לפני שיצאנו מהקפה, דיברתי קצת עם הבעלים של הבית קפה. הוא הסתכל עלי קצת ושאל בחשד "מי אתה בעצם"?
אמרתי לו שאני איש עם זקן, לבוש יפה. באחת כל יושבי הקפה הסתובבו ובחנו את הבגדים שלי בעין עוינת.
 
היום הייתי באזור באר שבע, בביתו של מרצה לאמנות ותיק ואמן מכובד. ישבנו על טקסט כשהוא אמר לי שהוא מצפה לביקור של בן דוד שלו, מייקל (השמות המקוריים שמורים במערכת) מניו יורק. הוא סיפר לי קצת על אותו מייקל, על כך שבכל פעם שהוא מגיע לישראל הוא נהיה יותר ימני. מין ריאקציה מוזרה שקוראת ליהודים שמגיעים לישראל. כהנא לייט. אני שומר איתו על קשר, כך האמן, גם בגלל שלאחותו יש בית מדהים במרכז מנהטן.
היא קיבלה אותו בהגרלה מוזרה לאחר שנשרף לה הבית. פשוט קיבלה במתנה בית באמצע של הצנטרום של ניו יורק. עוד אנו מדברים והוא מקבל טלפון שהבן דוד הגיע לתחנה בבאר שבע. מייקל מתאר את עצמו כדי שיוכלו לאסוף אותו. הוא מזכיר שיש לו פאוצ' ואנחנו מהנהנים. כמובן.
הוא מגיע לבית, לבוש בחולצה אדומה, עם כיפת ארץ ישראל. מחייך. האמן שואל לשלומו ושואל בזהירות גם לשלום אחותו, הילרי. חנה, מתקן מייקל. האמן אומר שהיא דווקא קוראת לעצמה הילרי במיילים.
מייקל אומר שהיא מרגישה נהדר. יש לה בית חדש במרכז מנהטן. האמן, ראשו מורכן, אומר, "הו, את זה אני יודע".
 
 
כמה קישורים טובים
זה האתר של רות גווילי. החברה של אלי
http://ruthgwily.com
 
וזה האתר שהושק לאחרונה ומכיל את הארכיון המלא של תנועות השמאל בישראל
http://israeli-left-archive.org
 
הנה משהו מיו טיוב. אתמול דיברתי עם צ'יקי על השיר מרוב אהבה על יוסי בנאי. על איך שמלאך פוגש מלאכית ואומר שהיא חתיכית. ואיך שענן פוגש עננה ואומר לה כמה היא עדינה. צ'יקי אמר לי לעזוב שטויות וללכת לשמוע ביו טיוב את יוסי בנאי שר את אהבה בת עשרים. עם הסיגריה והשארם.
http://youtube.com/watch?v=dQIjtgHoDfU
 
הולך לראות הערב את דויד פרץ בבאר שבע. עיר מקסימה באר שבע. מרגיש כמו על הגבול המדומיין של רוסיה ומרוקו. עיירת ספר מנוודת וצבעונית.
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סנדי ש.  On פברואר 14, 2007 at 8:23 pm

    (-:

    כיף לקרוא.

    את האתר של גווילי אני מכירה. היא מציירת מקסים.

  • צ'יקי  On פברואר 14, 2007 at 9:05 pm

    אף אחד לא הסתכל עליך בשנאה. אתה סתם ירושלמי פרנואיד. כולם אוהבים אותך

    תתבגר

    הקוד למטה הוא
    nlfp

להשאיר תגובה

