אצל אמא שלי עכשיו

אני עכשיו במטבח של אמא שלי. היא מבשלת לשבת, אחרי שהיא התחילה אתמול.
את המרק של הקוסקוס היא כבר התחילה לעשות אתמול והוא מתבשל לאיטו עכשיו על הגז הקטן. היא מספרת לי על הקוסקוס החום ועל הקוסקוס הלבן. על כך שפעם אכלו רק קוסקוס מסולת מלאה ("שעיר", של שעורה) וכשעברו ללבן זה היה בכלל עניין מעמדי. למרות שהוא פחות בריא, אבא של אמא שלי תמיד ביקש ממנה קוסקוס לבן.
אז כשהגיעו לארץ הם עברו לקמח לבן ועכשיו, עם כל המודעות והכל היא חוזרת לאט לקמח המעמדי. את הלחם שהיא אופה עכשיו היא אופה מחצי קמח מלא וחצי קמח לבן. גם את הלבן פה היא תוריד בסוף.
שני סוגי לחמים היא מכינה. אחד בתנור, בצורה של צמות קלועות (בשבועות זה ציפורים וספרי תורה קטנים) ואחד במין מחבת כפולה.
את המרמומה (סלט עגבניות חריף ומדהים) היא כבר הכינה אתמול, כמו את הטירשי, סלט דלעת חמצמץ.
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסי  On דצמבר 1, 2006 at 12:12 pm

    אל תשכח להזמין אותי לשבת החתן שלך (בעיתו ובזמנו), כי אני אגיע לשם בכל מקרה.

להשאיר תגובה

